Ένα ζήτημα που πέρασε στα «ψιλά» είναι η μαζική εξαγορά ιστορικών ιδιωτικών σχολείων από ξένα funds. Η μαζική είσοδός τους σηματοδοτεί μια επικίνδυνη μεταβολή στον χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Τα σχολεία παύουν να λειτουργούν ως κοινωνικοί και πολιτισμικοί θεσμοί και μετατρέπονται σε επιχειρήσεις, αποσυνδεδεμένες από την ελληνική γλώσσα, το ήθος, καθώς και τη θρησκευτική και πολιτισμική παράδοση της χώρας.
Η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) παρουσιάζεται ως μια «παγκόσμια εκπαιδευτική επιλογή», αλλά στην πράξη αποτελεί το μέσο μέσω του οποίου τα ξένα funds επενδύουν στην ελληνική εκπαίδευση.
Το IB επιτρέπει στα σχολεία να προσελκύουν ξένα κεφάλαια και να λειτουργούν με στόχο το κέρδος αντί για την ουσιαστική παιδεία, ενώ παράλληλα απομακρύνει τους μαθητές από το ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα και τις αξίες της πατρίδας μας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πλήττονται και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονται συχνά υπό επισφαλείς συνθήκες, με περιορισμένη παιδαγωγική αυτονομία και χαμηλές αποδοχές.
Το αποτέλεσμα είναι η καθημερινότητά τους να μετατρέπεται σε μηχανιστική εκτέλεση οδηγιών, προσαρμοσμένων στις ανάγκες ενός επιχειρηματικού μοντέλου που υπηρετεί τα κέρδη των funds και όχι τη μάθηση των παιδιών.
Η τάση αυτή συνδέεται άμεσα με την υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και τη δημιουργία ιδιωτικών δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου η πρόσβαση στη γνώση καθορίζεται πλέον από την οικονομική δυνατότητα και όχι από την ισότητα των ευκαιριών.
Η ΝΙΚΗ τονίζει ότι η εκπαίδευση δεν είναι χρηματοοικονομικό προϊόν, είναι δημόσιο αγαθό, θεμέλιο της κοινωνικής συνοχής και της πολιτισμικής ταυτότητας. Η μετατροπή της σε πεδίο κερδοσκοπίας απειλεί όχι μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τον ίδιο τον κοινωνικό ιστό της χώρας. Τα ξένα funds αγοράζουν την παιδεία των παιδιών μας.
Θ.Ο. Παιδείας της ΝΙΚΗΣ

