Η απόφαση για κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ και τα όσα κυβερνητικά ευτράπελα ακολούθησαν, αποδείχτηκε ένας πραγματικός διασυρμός. Το Υπερταμείο (Growthfund) των δανειστών -όπως και σε όλες τις περιπτώσεις δήθεν αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας- υιοθέτησε μια καθαρά νεοφιλελεύθερη τεχνοκρατική γραμμή, αγνοώντας πλήρως τον κοινωνικό και εθνικό ρόλο του Οργανισμού.
Η κυβέρνηση και το Υπερταμείο των δανειστών επιλέγουν και στην περίπτωση των ΕΛΤΑ τον δρόμο της απαξίωσης της εταιρείας, του ξεπουλήματος και της μεταφοράς του κύκλου εργασιών του στους ιδιώτες ολιγάρχες φίλους τους (;) Είναι το ίδιο που έπραξε ο κος Κ. Χατζηδάκης με την ΔΕΗ, την Ολυμπιακή, ο Σύριζα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τόσες άλλες περιπτώσεις.
Η οικονομική πορεία των ΕΛΤΑ σημαδεύτηκε από την καταβολή 211,73 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά του 10% των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου από την οποία τα ΕΛΤΑ απώλεσαν (31.12.2011) 200,3 εκατομμύρια ευρώ από την απομείωση της τιμής της μετοχής του Τ.Τ. Περαιτέρω από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αξίας 280 εκατ.ευρώ το 2020 εκ των οποίων 134,9 εκατ. ευρώ εκταμιεύθηκαν για τις εθελουσίες υπαλλήλων του ομίλου.
Ωστόσο ακολούθησαν το 2022 καταγγελίες για κακοδιαχείριση και επέμβαση της δικαιοσύνης, αφού από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου έμειναν μόνον 25 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η ακίνητη περιουσία των ΕΛΤΑ άνω των 120 εκατ.ευρώ παραμένει εγκλωβισμένη και αναξιοποίητη από το Υπερταμείο των δανειστών ενώ η κρατική αφερεγγυότητα πλήττει τον οργανισμό.
Το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει 46,7 εκατομμύρια ευρώ στα ΕΛΤΑ από το 2020, κυρίως για την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας. Αυτή η άρνηση πληρωμής ισοδυναμεί με πράξη δολιοφθοράς που στερεί τη ρευστότητα από τον εθνικό φορέα.
Προοπτικές υπάρχουν για τα ΕΛΤΑ. Με δεδομένο ότι το μερίδιο των ΕΛΤΑ στην αγορά (2024) είναι περίπου 15% (τζίρος 249,05 εκατ. ευρώ) και ο συνολικός κύκλος εργασιών ξεπερνάει τα 1,62 δις ευρώ ευρώ, όλοι αναρωτιούνται για το λόγο απαξίωσης και ξεπουλήματός τους καθώς και για το υπέρ ποιων συμφερόντων ολιγαρχών – που ελέγχουν ανταγωνιστικές εταιρείες – δρομολογήθηκαν οι πρόσφατες αποφάσεις.
Ως ΝΙΚΗ ζητούμε την άμεση αναστολή των λουκέτων, την πλήρη εθνική εποπτεία και προστασία των ΕΛΤΑ, την άμεση εκκαθάριση του χρέους των 46,7 εκατ. ευρώ και την κατάρτιση εθνικού σχεδίου για την ενίσχυση του δικτύου και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης των πολιτών στις υπηρεσίες του κράτους.
Θ.Ο. Εθνικής Οικονομίας της ΝΙΚΗΣ

