Ο Βουλευτής Αχαΐας κ. Σπύρος Τσιρώνης κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στο Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την παράνομη λειτουργία των κέντρων Μελέτης (15/9/2025). Ο βουλευτής επεσήμανε ότι εκατοντάδες τέτοιες δομές λειτουργούν εκτός νομοθετικού πλαισίου, σε χώρους που δεν έχουν εποπτευθεί ως προς την καταλληλότητά τους, με προσωπικό συχνά ανειδίκευτο, με ανεξέλεγκτη οικονομική δραστηριότητα και μάλιστα εν γνώσει του Υπουργείου, το οποίο στο παρελθόν είχε (ξανα)δεσμευτεί ότι θα επιλύσει το θέμα. Τόνισε επίσης ότι βάσει του άρθρου 56 του Ν. 682/1977 δεν μπορεί να υπάρξουν «φροντιστήρια Δημοτικού», άρα οι σημερινές δομές που βαφτίζονται «κέντρα μελέτης» δεν παύουν να είναι παράνομες.
Στην ερώτηση του κ. Τσιρώνη ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Βλάσης έδωσε μίαν απάντηση που περισσότερο φανερώνει την αμηχανία του παρά κάποια συγκροτημένη πολιτική. Αναγνώρισε το φαινόμενο ως προς το μέγεθός του και δεσμεύτηκε για νομοθετική ρύθμιση εντός σχολικού έτους. Βεβαίως αυτή την υπόσχεση την έχουμε ακούσει ξανά δια στόματος Υπουργού και ακόμη αναμένουμε τη ρύθμιση. Σε αυτό να προστεθεί ότι ο Υφυπουργός δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ούτε σχέδιο εφαρμογής, δεν κατέστησε σαφές ποιος θα αδειοδοτεί, ποιος θα ελέγχει, ποιες κυρώσεις προβλέπονται για όσους λειτουργούν παράνομα και κυρίως εάν θα υπάρξουν έλεγχοι για όσα ήδη λειτουργούν και μάλιστα μεταφέρουν μαθητές από τα σχολεία προς τις δομές τους.
Η αντίθεση ανάμεσα στις σαφείς επισημάνσεις του κ. Τσιρώνη και στην αόριστη τοποθέτηση του Υπουργείου είναι αποκαλυπτική. Από τη μία η ΝΙΚΗ έθεσε το ζήτημα με νομική και παιδαγωγική ακρίβεια, απαιτώντας προστασία των μαθητών και σεβασμό στο δημόσιο σχολείο. Από την άλλη, η κυβέρνηση περιορίζεται σε ευχολόγια και γενικότερες υποσχέσεις, αφήνοντας για άλλη μια φορά τα παιδιά εκτεθειμένα σε άναρχες και ανεξέλεγκτες δομές. Για άλλη μια φορά το υπουργείο αποκαλύπτει τη γύμνια του, γνωρίζει το πρόβλημα, έχει στα χέρια του στοιχεία και κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, αλλά είτε αδυνατεί είτε δεν επιθυμεί να το λύσει.