Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία στη λειτουργία της Hellenic Train εγείρει η ΝΙΚΗ μέσω του βουλευτή Λαρίσης και αντιπροέδρου του Κινήματος, Γεωργίου Ρούντα, με αφορμή την επαναλαμβανόμενη πλημμελή λειτουργία της εταιρείας παρά τις κρατικές επιχορηγήσεις εκατομμυρίων ευρώ.
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αποκάλυψε με τραγικό τρόπο τα χρόνια προβλήματα συντήρησης και εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Παρά ταύτα, τα πρόσφατα περιστατικά καταδεικνύουν ότι η εταιρεία συνεχίζει να παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις:
-
Στις 9 Οκτωβρίου 2024, προαστιακός συρμός κινήθηκε εσφαλμένα εντός του δικτύου του μετρό, με αποτέλεσμα η Hellenic Train να θέσει προσωπικό σε διαθεσιμότητα.
-
Στις 14 Ιανουαρίου 2025, σημειώθηκε σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. στην Πάτρα, καθώς οι μπάρες της διάβασης ήταν ανεβασμένες.
-
Στις 27 Ιουλίου 2025, επιβάτες ταξίδεψαν χωρίς κλιματισμό εν μέσω καύσωνα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους.
-
Στις 5 Νοεμβρίου 2025, η αμαξοστοιχία 2591 Θεσσαλονίκη–Λάρισα κινήθηκε σε λανθασμένη τροχιά στη Σίνδο, προκαλώντας αντιπαράθεση μεταξύ Hellenic Train και ΟΣΕ.
Η ΝΙΚΗ υπογραμμίζει ότι η Κυβέρνηση δεν έχει επιβάλει μέχρι σήμερα κυρώσεις για τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να λαμβάνει σημαντική κρατική χρηματοδότηση.
Ο κ. Ρούντας, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ζητώντας:
-
Να επιβληθούν πρόστιμα ή άλλες κυρώσεις στη Hellenic Train για τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά που υπονομεύουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία των σιδηροδρομικών μεταφορών.
-
Να επανεξεταστεί η κρατική επιχορήγηση προς την εταιρεία, δεδομένων των συχνών παραβάσεων και των ανεπαρκών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.
Η ΝΙΚΗ καλεί την Κυβέρνηση να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες για την προστασία των επιβατών και την αποκατάσταση της αξιοπιστίας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

