Οι εξαγγελίες των Υπουργών Παιδείας, παλαιών και σημερινών, περί αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της προσέλκυσης μη κρατικών πανεπιστημίων υψηλού κύρους, που —υποτίθεται— θα ανταγωνίζονταν το Yale, ήταν άλλη μια παραπλανητική κίνηση της κυβέρνησης. Στην πραγματικότητα, επρόκειτο για έναν ελιγμό με μοναδικό στόχο να μετονομαστούν (ή: να αναβαπτιστούν) τα ήδη υπάρχοντα κολλέγια σε πανεπιστήμια.
Από τα έξι «μη κρατικά ΑΕΙ» που υποβλήθηκαν σε διαδικασία αξιολόγησης, κανένα απολύτως δεν πληρούσε ούτε τους βασικούς δείκτες ώστε να λάβει την πολυπόθητη αδειοδότηση. Η παταγώδης αυτή αποτυχία οδήγησε την κυβέρνηση, με νομοθετικές και ερμηνευτικές ακροβασίες και παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος, να αποδώσει τον τίτλο πανεπιστημιακού ιδρύματος σε ιδιωτικά κολλέγια.
Η εξέλιξη αυτή, πέρα από το ότι εκθέτει σοβαρά την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, συνιστά κίνδυνο για την ακαδημαϊκή ισοτιμία, την κοινωνική κινητικότητα και τη δημόσια παιδεία συνολικά. Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, με ποιο δικαίωμα παρέχεται πανεπιστημιακή ισοτιμία σε ιδρύματα με μηδενική ερευνητική δραστηριότητα, των οποίων ο στόχος εξαντλείται στο κέρδος.
Το Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ καταγγέλλει την κυβερνητική υποκρισία, τη μεθοδευμένη αποδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου, την ισοπέδωση του άρθρου 16 προς όφελος των ιδιωτών και υπογραμμίζει σε όλους τους τόνους ότι η γνώση δεν είναι εμπόρευμα.
Μπροστά σε αυτή την επαίσχυντη μεταμφίεση του ιδιώτη σε πανεπιστημιακή αρχή, στεκόμαστε με παρρησία και αποφασιστικότητα για να υπερασπιστούμε την παιδεία ως δημόσιο αγαθό: ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ.