Συνάντηση με εκπροσώπους της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδος (Ε.Τ.Α.Α.Ε.) πραγματοποιήθηκε στη Βουλή, με τη συμμετοχή των βουλευτών της ΝΙΚΗΣ Ασπασίας Κουρουπάκη και Σπύρου Τσιρώνη. Στη συνάντηση παρέστησαν ο Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης, Σπυρίδων Δρούλιας και Κωνσταντίνος Πιπερίδης, οι οποίοι ανέδειξαν το σοβαρό ζήτημα που δημιουργείται από τον αποκλεισμό του κλάδου τους από την προωθούμενη ρύθμιση για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
Το θέμα αφορά το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Ενίσχυση της εφαρμογής της ισότητας της αμοιβής μεταξύ ανδρών και γυναικών για όμοια εργασία ή για εργασία ίσης αξίας και λοιπές διατάξεις – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2023/970». Ειδικότερα, με το άρθρο 38 προβλέπεται η υπαγωγή στα Β.Α.Ε. εργαζομένων των Νοσοκομείων, των Κέντρων Υγείας του Ε.Σ.Υ. και του Ε.Κ.Α.Β., όπως νοσηλευτές, βοηθοί νοσηλευτών, οδηγοί και διασώστες – πληρώματα ασθενοφόρων.
Από τη ρύθμιση, όμως, απουσιάζει ο κλάδος των Τεχνολόγων Ακτινολογίας – Ακτινοθεραπείας και των Βοηθών Ραδιολογίας – Ακτινολογίας, παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι αυτοί υπηρετούν καθημερινά σε περιβάλλοντα αυξημένου επαγγελματικού κινδύνου, με διαρκή έκθεση σε συνθήκες που συνδέονται με ιοντίζουσες ακτινοβολίες, βαριά τεχνολογικά συστήματα, επείγουσες διαγνωστικές και θεραπευτικές πράξεις και αυξημένη ευθύνη απέναντι στον ασθενή.
Οι εκπρόσωποι της Ένωσης τόνισαν ότι ο τεχνολόγος ακτινολογίας και ακτινοθεραπείας δεν είναι ένας απλός χειριστής μηχανημάτων, αλλά είναι ο επαγγελματίας που συμμετέχει ενεργά στη λειτουργία των ακτινολογικών εργαστηρίων, των αξονικών και μαγνητικών τομογράφων, των μαστογράφων, των ακτινοθεραπευτικών μονάδων, των μονάδων πυρηνικής ιατρικής και γενικότερα των κρίσιμων δομών διάγνωσης και θεραπείας. Χωρίς τη δική του παρουσία, μεγάλος αριθμός νοσοκομειακών πράξεων δεν μπορεί να εκτελεστεί.
Η εξαίρεση του κλάδου δημιουργεί εύλογη αίσθηση αδικίας, καθώς η ίδια η Πολιτεία έχει αναγνωρίσει διαχρονικά την επιβαρυντική φύση της εργασίας τους μέσα από ειδικές άδειες, επιδόματα και υπηρεσιακές ρυθμίσεις που συνδέονται με την ακτινολογική έκθεση. Η αναγνώριση αυτή δεν μπορεί να παραμένει αποσπασματική όταν συζητείται η ένταξη εργαζομένων στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο γεγονός ότι ο αριθμός των υπηρετούντων τεχνολόγων στο δημόσιο σύστημα υγείας είναι περιορισμένος. Πρόκειται για έναν μικρό αριθμητικά κλάδο, με κρίσιμο όμως ρόλο στην καθημερινή λειτουργία των νοσοκομείων. Συνεπώς, η ένταξή του στα Β.Α.Ε. δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως δυσανάλογη δημοσιονομική επιβάρυνση, ιδίως όταν η συμβολή του είναι καθοριστική για τη διάγνωση, τη θεραπεία και την ασφαλή εξυπηρέτηση χιλιάδων ασθενών.
Οι βουλευτές της ΝΙΚΗΣ άκουσαν αναλυτικά τις θέσεις της Ένωσης και υπογράμμισαν ότι η Πολιτεία οφείλει να αντιμετωπίζει με ενιαία και δίκαια κριτήρια όλους τους υγειονομικούς κλάδους που εργάζονται σε πραγματικά βαριές και ανθυγιεινές συνθήκες. Η επιλογή ορισμένων ειδικοτήτων και η παράλειψη άλλων, με παρόμοια ή και μεγαλύτερη έκθεση σε επαγγελματικούς κινδύνους, δημιουργεί στρεβλώσεις και αδικεί ανθρώπους που κρατούν όρθια κρίσιμα τμήματα του Ε.Σ.Υ.
Ασπασία Κουρουπάκη και Σπύρος Τσιρώνης θα ζητήσουν την άμεση επανεξέταση της διάταξης του άρθρου 38, ώστε να συμπεριληφθούν οι Τεχνολόγοι Ακτινολογίας – Ακτινοθεραπείας και οι Βοηθοί Ραδιολογίας – Ακτινολογίας στο καθεστώς των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων καθώς το όλο ζήτημα έχει να κάνει με την αναγνώριση μιας πραγματικής εργασιακής συνθήκης, μέσα στα νοσοκομεία, στα εργαστήρια και στις μονάδες όπου η ακτινολογική πράξη συνδέεται καθημερινά με την ανθρώπινη υγεία και ζωή.
Η ΝΙΚΗ θα παρακολουθήσει την πορεία της διαβούλευσης και θα αξιοποιήσει τα κοινοβουλευτικά μέσα που διαθέτει, προκειμένου να πιέσει την αρμόδια πολιτική ηγεσία να πράξει τα αυτονόητα σε ένα δίκαιο αίτημα εργαζομένων που προσφέρουν αθόρυβα, υπεύθυνα και με αυξημένο επαγγελματικό κίνδυνο στο δημόσιο σύστημα υγείας.
Γραφείο Τύπου ΝΙΚΗΣ








