Την περασμένη Τετάρτη 10/12/2025 στην Ολομέλεια της Βουλής και στο πλαίσιο συζήτησης επί σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τοποθετήθηκε, ως Ειδικός Αγορητής της ΝΙΚΗΣ, ο Βουλευτής Αχαΐας του Κινήματος, κ. Σπυρίδων Τσιρώνης.
Ο Αχαιός Βουλευτής, αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό, τόνισε ότι είναι ένα έργο που κατασκευάστηκε, συντηρήθηκε και λειτουργεί εδώ και πάνω από είκοσι χρόνια από το Ελληνικό Δημόσιο. Πληρώθηκε από τους πολίτες, χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους και αποσβέστηκε. Έγινε ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα της χώρας.
Και ενώ ήρθε η ώρα το Δημόσιο να καρπωθεί από την επένδυση αυτή και να αυξήσει τα έσοδά του, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα κοινωνική πολιτική σε πλήθος ευάλωτων ομάδων και πολιτών, μέσω ελάφρυνσης του κόστους στα διόδια, σήμερα προβαίνει σε παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιωτική εταιρεία, διάρκειας τριάντα πέντε ετών, με όρους που συνιστούν μία πρωτοφανή μεταφορά κινδύνου, κόστους και ευθύνης από την παραχωρησιούχο εταιρεία προς το ελληνικό κράτος.
Είναι μια σύμβαση στην οποία ο ιδιώτης διασφαλίζει τα δικά του έσοδα, ενώ το δημόσιο αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις. Από την άλλη πλευρά, όπως τόνισε ο κ. Τσιρώνης, ο πολίτης δεν έχει πλέον καμία προστασία και το δημόσιο δεν έχει κανένα δικαίωμα να παρέμβει σε υπερβολικές μελλοντικές αυξήσεις.
«Το ίδιο», ισχυρίστηκε ο Βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, «συμβαίνει και με την Αττική Οδό. Παρότι αποτελεί μία από τις πλέον επικερδείς και ώριμες οδικές υποδομές της χώρας, με σταθερή κυκλοφορία και υψηλά έσοδα από διόδια, η Κυβέρνηση επιλέγει νέα παραχώρηση, για είκοσι πέντε έτη, επιτρέποντας μάλιστα σύνθετες εταιρικές δομές που θολώνουν το πραγματικό κόστος λειτουργίας.»
Τέλος, ως προς τη σύμβαση για την παραχώρηση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, ο κ. Τσιρώνης ανέφερε πως η νέα ρύθμιση ανοίγει τη δυνατότητα οι εργασίες να ανατίθενται στην παραχωρησιούχο εταιρεία, κατόπιν αιτήματος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Αυτό δημιουργεί εύλογη ανησυχία, για σταδιακή μεταφορά κρίσιμων λειτουργιών στον ιδιώτη, κάτι που ενδέχεται να αυξήσει το κόστος για το δημόσιο είτε άμεσα είτε έμμεσα.

