Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα
Ο ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ

Ο ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ

Η κοινωνική αλληλεγγύη στους πιο αδύναμους συμπολίτες μας, είναι ο καθρέπτης του πολιτισμού μας: Αξιοπρεπείς όροι ζωής για τους Ανθρώπους Με Αναπηρία

 

Η αξιοπρέπεια για έναν συνάνθρωπό μας με ειδικές ανάγκες δεν είναι εύκολο να κατανοηθεί από ανθρώπους που θεωρούν αυτονόητη την καθημερινότητά τους. Δε βλέπουμε αναπήρους συμπολίτες μας στο δρόμο όχι γιατί δεν υπάρχουν, αλλά γιατί δε μπορούν να κινηθούν ανάμεσά μας όσο και αν το επιθυμούν. Η Πολιτεία που σέβεται την Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια οφείλει να κάνει τη ζωή πιο εύκολη για ορισμένους από εμάς: την πρόσβαση σε φυσικούς χώρους, σε πληροφορίες, σε ιατρικές υπηρεσίες, σε εργασία, σε αξιοπρεπές εισόδημα.

 

  1. Ως αποδεικτικό στοιχείο έκδοση πλαστικοποιημένης ειδικής κάρτας ΑΜεΑ και όχι η αναγκαστική συνεχής προβολή της απόφασης ΚΕΠΑ περί της αναπηρίας.
  2. Πρόσβαση σε κτίρια και εγκαταστάσεις
    • Διαμόρφωση ειδικής πρόσβασης στο ίδιο επίπεδο με το έδαφος ή σε άλλη περίπτωση ύπαρξη ειδικής ράμπας σε κοινόχρηστους χώρους, δημόσια κτίρια, ιδιωτικά καταστήματα
    • Σε Ιατρεία με σκαλιά, απαραίτητα ειδικά ηλεκτρικά αναβατόρια και διάδρομος για την πρόσβαση του αμαξιδίου στον ανελκυστήρα, με το κόστος της κατασκευής στα μισθωμένα Ιατρεία να επιβαρύνει 40% τον ιδιοκτήτη, 40% τον Ιατρό που μισθώνει τον χώρο και 20% το κράτος.
    • Προδιαγραφές κατασκευής νέων κτιρίων και θέσεων στάθμευσης ειδικών για ΑΜεΑ.
  3. Στη μετακίνηση και κυκλοφορία:
    • Λεωφορεία και τρόλεϊ: Μετασκευή υπαρχόντων και προδιαγραφές νέων για την ασφαλή μετακίνηση ΑΜεΑ.
    • Στάσεις λεωφορείων: Κατάλληλη διαμόρφωση προσβασιμότητας, και προσθήκη πινακίδων πληροφόρησης για τους τυφλούς.
    • Ηχητικές σημάνσεις στις διαβάσεις για άτομα με μειωμένη όραση.
    • Ειδικές ρυθμίσεις για κοινόχρηστους χώρους που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών με επαρκή αντιμετώπιση των κλίσεων του εδάφους, της στενότητας ή της ανυπαρξίας πεζοδρομίων. Πριν τους ποδηλατοδρόμους, ας ανοίξουμε διόδους στους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας.
  4. Στην πληροφόρηση:
    • Ειδική μέριμνα για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ στην παροχή νομικών πληροφοριών και υπηρεσιών ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα πραγματικής πρόσβασης στη δικαιοσύνη.
    • Πρόσβαση στο ψηφιακό περιβάλλον, ώστε σχεδόν όλες οι ιστοσελίδες της Πολιτείας και των υπηρεσιών της να είναι πλήρως προσβάσιμες για ΑΜεΑ.
  5. Πρόσβαση στην εργασία
    • Με νόμο του 1998 ορίζονται συγκεκριμένες ποσοστώσεις για προσλήψεις ΑΜεΑ σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, δυστυχώς με εξαιρετικά περιορισμένη εφαρμογή στον ιδιωτικό τομέα. Απαιτούνται δίκαια κίνητρα (σημαντική μείωση της εργοδοτικής εισφοράς για πρόσληψη ΑΜεΑ) και επιβράβευση αλλαγής νοοτροπίας (σήμανση επιχειρήσεων/προϊόντων «Υπερήφανος Εργοδότης ΑΜεΑ»).
  6. Συντάξεις και Βοηθήματα ΑΜεΑ
    • Λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής, η θέση των πολιτών με αναπηρία έχει επιδεινωθεί, επειδή μειώθηκαν τα κατώτατα ποσά συντάξεων και ταυτόχρονα μειώθηκε ή εξαλείφθηκε το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) που συμπλήρωνε τις συντάξεις. Επιβάλλεται αύξηση του κατώτατου ποσού σύνταξης των ΑΜεΑ.
    • Πρόσωπα που επί χρόνια λάμβαναν σύνταξη αναπηρίας ή προνοιακό επίδομα βρέθηκαν να στερούνται εισόδημα ή να λαμβάνουν μικρότερη σύνταξη. Αυστηρή τήρηση κανόνων δικαίου στους κανόνες απόδοσης ποσοστών αναπηρίας, με έγκαιρη και πιστή εφαρμογή τους.
    • Ειδική οικονομική ενίσχυση ατόμων με: βαριά αναπηρία, βαριά νοητική υστέρηση, εγκεφαλική παράλυση, αναπηρία όρασης, κώφωση, παραπληγία, τετραπληγία, ακρωτηριασμό.
  7. Παροχή Υπηρεσιών Υγείας ΑΜεΑ
    • Εξειδίκευση των υπηρεσιών Υγείας σε παροχές πρόληψης και αποκατάστασης των ΑΜεΑ και όχι μόνον σε κριτήρια πιστοποίησης της αναπηρίας.
    • Μείωση του κόστους συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη.
    • Διαθεσιμότητα στη χώρα μας όλων των φαρμακευτικών ουσιών που έχουν εγκριθεί στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διότι για παράδειγμα υπάρχουν φάρμακα εγκεκριμένα για την πολλαπλή σκλήρυνση που δεν διατίθενται στην Ελλάδα. 

   

Εθνική Στρατηγική για την Υπεράσπιση των Γεννήσεων 

 

Και η κυοφορούμενη ζωή είναι αδύναμος συνάνθρωπός μας! Το έμβρυο αποτελεί μια αυτοτελή ανθρώπινη οντότητα. Με βάση την Μοριακή Αναπτυξιακή Βιολογία και τις εργαστηριακές μελέτες της Εμβρυολογίας, το πρώτο ανθρώπινο κύτταρο είναι ζωντανός οργανισμός. Φέρει αναγκαστικά , ως πολυδύναμο κύτταρο το σύνολο του γενετικού υλικού –DNA που περιέχει όλες τις γενετικές πληροφορίες για όλον τον ανθρώπινο οργανισμό. Εντός ολίγων ημερών πολλαπλασιάζεται και ήδη στην 4η εβδομάδα της ζωής η καρδιά πάλλεται. Το πρώτο κύτταρο είναι ο εν δυνάμει ανθρώπινος οργανισμός και η ζωή αυτού ξεκινά άμεσα με την σύλληψη και τη δημιουργία του πρώτου διπλοειδούς κυττάρου του ανθρώπου. Η πορεία της ζωής του εμβρύου βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια μας και η ευθύνη μιας ανθρώπινης ζωής τεράστια, πόσο μάλλον στην περίπτωση της απόφασης για την πιθανή αφαίρεσή της.

 

Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του προβλήματος, πέραν της αυτονόητης προστασίας του ιερού δικαιώματος όλων στη ζωή, δε μπορεί να στέκεται σε νομικούς αφορισμούς ή σε μυωπική αντιμετώπιση του αποτελέσματος, αλλά οφείλει να θεραπεύει και να επουλώνει τα κίνητρα που σπρώχνουν κυοφορούσες μητέρες σε μία επιλογή που τραυματίζει και το δικό τους ψυχισμό. 

 

  1. Θεσμοθέτηση ενός πλαισίου υπηρεσιών ψυχικής υγείας και πραγματικής κοινωνικής προστασίας για τις εγκύους που επιθυμούν διακοπή της κύησης (που συνιστά αφαίρεση ζωής) κάτω από την πίεση κοινωνικών παραμέτρων (ντροπή, νεαρό της ηλικίας, φόβος).
  2. Προστασία και ψυχολογική υποστήριξη εγκύων θυμάτων βιασμού ή ενδοοικογενειακής σεξουαλικής βίας.
  3. Υποστήριξη ηθική και οικονομική, καθώς και ολική κάλυψη κόστους τοκετού, όλων των απόρων γυναικών και ζευγαριών.
  4. Διευρυμένη πολιτική για υιοθεσίες ώστε ακόμη και όσες έγκυοι θα επέμεναν να μην αναλάβουν την ευθύνη να μεγαλώσουν το παιδί τους, τουλάχιστον να δώσουν την ύστατη ευκαιρία στη νέα ζωή να ανθίσει. Πολλά παιδιά μεγάλωσαν έτσι σε δύσκολους καιρούς της πατρίδας μας και πρόκοψαν στη ζωή τους ως έντιμοι άνθρωποι με ευτυχισμένες οικογένειες.
  5. Η εκπαιδευτική ενημέρωση εφήβων για θέματα σύλληψης αντισύλληψης, εγκράτειας και γνώσης του μυστηρίου–μεγαλείου της δημιουργίας ανθρώπινης ζωής, απαιτεί συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας, με ξεκάθαρο προσανατολισμό τον σεβασμό και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας. Παράλληλα η πολιτική μας για την Παιδεία προνοεί για υποχρεωτική Σχολή Γονέων που ενισχύει το συμβουλευτικό ρόλο του γονέα στο παιδί τους με βάση την προσωπική του εξέλιξη, μία σαφώς αποτελεσματικότερη μέθοδος, συγκριτικά με σχολικά μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που είχαν καταστροφικές συνέπειες όπου εφαρμόσθηκαν.
  6. Έλεγχος της κάθε δηλωμένης παλίνδρομης κύησης ώστε πριν τη διενέργεια θεραπευτικής αποξέσεως, να πιστοποιείται η παλινδρόμηση εκτός του θεράποντος Ιατρού και από εφημερεύοντα Επιμελητή, τον ειδικευόμενο καθώς και την υπεύθυνη μαία.

  

Εθνική Στρατηγική για Παιδιά με Αναπηρία / Αυτισμό

 

Στο φάσμα του αυτισμού σήμερα βρίσκονται περισσότερα από 1 στα 100 παιδιά, με αυξανόμενο ρυθμό που σε μεγάλες δυτικές χώρες προσεγγίζει το 1 στα 50. Επιπρόσθετα αυτού, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο σε υγιείς κυήσεις να προτείνεται «διακοπή» επειδή γίνεται διάγνωση αυξημένης πιθανότητας (λιγότερο από 1 στα 30) για γέννηση παιδιού στο φάσμα του αυτισμού. Η Πολιτεία που σέβεται την Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια και την ιερότητα της ανθρώπινης ζωής, οφείλει να παρέχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε η προοπτική της κάθε γέννησης, να αντιμετωπίζεται με θάρρος, χαμόγελο και ουσιαστική στήριξη από όλους.  

 

Για παιδιά με αναπηρία:

 

  1. Θεσμοθέτηση πλαισίου υπηρεσιών ψυχικής υγείας και κοινωνικής προστασίας, σε επίπεδο πρόληψης αλλά και υποστήριξης, για τα παιδιά με αναπηρία και τις οικογένειές τους, προς αποφυγή παραμέλησης, εγκατάλειψης και ιδρυματοποίησης.
  2. Βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και έγκαιρη ένταξη των παιδιών αυτών σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς ώστε να μην εμποδίζεται η πρώιμη συμπερίληψή τους στη μαθησιακή διαδικασία μαζί με τους συνομηλίκους τους.

 

Για παιδιά με αυτιστικό φάσμα:

 

  1. Δημιουργία εξειδικευμένων τμημάτων στα σχολεία και επικοινωνία με συλλόγους αυτισμού για συντονισμένη επιστημονική και οικονομική δράση.
  2. Διαμόρφωση ειδικών χώρων και πάρκων για άτομα του αυτιστικού φάσματος.
  3. Χορήγηση από το κράτος, με ελάχιστη συμμετοχή, πρόσβασης σε προηγμένα ψυχοτεχνικά προγράμματα εκπαίδευσης και μελέτης συμπεριφοράς (https://www.mentetech.com ).

  

Εθνική Στρατηγική για τον Διαβήτη

 

Ο διαβήτης επηρεάζει τη ζωή 1 στους 7 ενήλικους άνω των 35 ετών παγκοσμίως, με αυξανόμενο ρυθμό. Στην Ελλάδα, πάνω από 1 εκατομμύριο συνάνθρωποί μας αντιμετωπίζουν προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2. Είναι υποκριτικό ο νομοθέτης να ασχολείται με απίθανα «δικαιώματα» λίγων επιτήδειων που τσιρίζουν, και να παραγκωνίζει σπουδαία προβλήματα της σοβαρής κοινωνίας που σιωπά. Μία ολοκληρωμένη στρατηγική για το διαβήτη σημαίνει πραγματική βελτίωση της ποιότητας ζωής και καθημερινότητας των πολλών.

 

  1. ΔΩΡΕΑΝ η αγορά των συσκευών χορήγησης ινσουλίνης όπως και τα σκευάσματα ινσουλίνης στον ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη και φυσικά στον νεανικό σακχαρώδη διαβήτη, που ταλανίζει νέα παραγωγικά μέλη της κοινωνίας μας.
  2. ΔΩΡΕΑΝ οι ετήσιες εξετάσεις των διαβητικών.
  3. Επιδότηση των συσκευών μέτρησης σακχάρου αίματος και αντιδιαβητικών δισκίων έως και 90%.
  4. Επιβολή αποκλειστικά υγιεινής διατροφής στα σχολικά κυλικεία.
  5. Φορολόγηση ποτών και τροφίμων και με συντελεστή για τον υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Οπτική σήμανση προϊόντων με «κλάση γλυκαιμικού δείκτη».
  6. Εκστρατεία ενημέρωσης και εκπαίδευσης προσωπικού και επιχειρήσεων μαζικής εστίασης στην προσφορά μενού με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

 

«Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό» Γ. Σεφέρης

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ είναι ένας εγκεκριμένος Πολιτικός Οργανισμός, από τον Άρειο Πάγο, από τις 25 Ιουλίου του 2019.

 

Τραπεζικός λογαριασμός
IBAN: GR4102602030000830201895856 (Eurobank)
BIC: ERBKGRAAXXX | 0203 – Τσιμισκή 27 Θεσσαλονίκη
Δικαιούχος: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη

Πλατεία Αριστοτέλους 5, Θεσσαλονίκη 546 23

Τηλ: 2310 232999

Ιωάννινα

Ναπ. Ζέρβα 2 και Πυρσινέλλα 1 Ιωάννινα. (1ος όροφος), Ιωάννινα 45221

Κιλκίς

21ης Ιουνίου 205 (2ος όροφος), Κιλκίς 61100

Αθήνα

Σταδίου 10, Αθήνα 105 64

Τηλ: 210 3217890

Βόλος

NAKOS CENTER, Σπ. Σπυρίδη 38, 1ος όροφος., Βόλος 38221

Σέρρες

Εμμανουήλ Ανδρόνικου 1, Σέρρες 62100