Ο Δάσκαλος Σήμερα: H ΝΙΚΗ στο 65ο Παιδαγωγικό Συνέδριο του Ορθόδοξου Συλλόγου Ιεραποστολικής Δράσεως
Η Θ.Ο. Παιδείας ΝΙΚΗΣ παρέστη στο 65ο Παιδαγωγικό Συνέδριο του Ορθόδοξου Συλλόγου Ιεραποστολικής Δράσεως << Ο Μέγας Βασίλειος>>, τόσο στις 30/12/2024 στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη, 3/1/2025, με θέμα <<Ο Δάσκαλος Σήμερα>>.
Η κ. Μαρίνα Κοτρώνη - Σανίδα παρουσίασε την εισήγησή της με θέμα:
<<Η εικόνα του σημερινού σχολείου - Μια βιωματική προσέγγιση>>,
δίνοντας παραδείγματα διαχείρισης κρίσεων μέσα στο σχολείο και τα θετικά αποτελέσματα τους όταν ο εκπαιδευτικός διακατέχεται από θυσιαστικό πνεύμα για τα παιδιά και έχει καλά οργανωμένη διδακτική παρουσία με επαγρύπνηση ακόμη και στην ώρα των διαλειμμάτων. Τονίστηκε πως δεν είναι εύκολο. Η πνευματική κατάσταση του δασκάλου, μέσα από το πρίσμα της χριστιανικής διδασκαλίας, θα τον ενδυναμώσει να αντέξει σε αυτό το τόσο απαιτητικό έργο. Πρέπει να μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας στα παιδιά με όλη του την αγάπη για να δρέψουμε γλυκείς καρπούς στο μέλλον.
Η κ. Παρασκευή Λούντου πήρε τον λόγο στη συνέχεια για να αναπτύξει το θέμα:
<< Ο δάσκαλος ως πυλώνας ανθεκτικότητας και καθοδηγός στο σημερινό σχολείο>>.
Αναφέρθηκε με λεπτομέρεια σε κάθε πτυχή δυσκολίας που αντιμετωπίζει ο σημερινός δάσκαλος στο οικογενειακό και εργασιακό του περιβάλλον και συνάμα στους τρόπους που μπορεί να ανταπεξέλθει στο κοινωνικό έργο που καλείται να επιτελέσει ώστε να δώσει ανθρώπους θωρακισμένους να αντιμετωπίσουν τη ζωή και τις δυσκολίες της, γεμάτους αρετή, ήθος και γνώση της αλήθειας. Μια συγκλονιστική παρουσίαση γεμάτη από μεστή εμπειρία χρόνων διδασκαλίας αλλά κυρίως αγάπη για τα παιδιά και ελπίδα για το μέλλον της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ακολούθησε συζήτηση η οποία κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:
- Είναι στο χέρι του εκπαιδευτικού αλλά και υποχρέωσή του να εκσυγχρονιστεί, να προετοιμάζει καλά κάθε διδασκαλία του, να ασχολείται πραγματικά με κάθε δύσκολη περίπτωση που θα προκύψει στην ώρα του δίνοντας όσο μπορεί λύσεις αλλά κυρίως παρέχοντας στήριξη στα παιδιά.
- Να διοργανώνονται περισσότερες ομαδικές δραστηριότητες στο σχολείο, εκτός ωραρίου, οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι βοηθάνε πραγματικά στη επίλυση πολλών προβλημάτων των παιδιών.
- Η πρόκληση για τους όλους τους δασκάλους σήμερα είναι να εκπαιδεύσουν την κρίση των παιδιών απέναντι στον καταιγισμό πληροφοριών που δέχονται στο διαδίκτυο. Τα μέτρα του υπουργείου για τη χρήση κινητών στην πράξη δε φαίνεται να αποδίδουν. Θα βοηθήσει περισσότερο η ενημέρωση και η πειθώ.
- Μπορεί η κάθε σχολική μονάδα να αντιμετωπιστεί ως μία μικρή κοινότητα στην οποία συμμετέχουν καθηγητές , βοηθητικό προσωπικό, μαθητές , σύλλογος γονέων και γονείς ώστε μέσα από κοινές δράσεις να επιτευχθεί ένα άλλου είδους δέσιμο ανάμεσά τους. Τέλος
- Είναι ατομική υπόθεση το τι δάσκαλος ονειρευόμαστε να γίνουμε και μόνος βοηθός ο Θεός!
Στην απογευματινή συνεδρία το λόγο πήρε ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης με θέμα:
<<Δάσκαλος στο σημερινό σχολείο: Διάκονος κοινωνίας προσώπων>>
όπου τονίστηκε η ορθόδοξη πτυχή του κάθε εκπαιδευτικού και η πνευματική του προετοιμασία για το καλό όλης της σχολικής μονάδας, παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών. Μεγάλο όπλο η καρδιακή προσευχή! Να είναι η παρουσία του ταπεινή, υπομονετική, μυσταγωγική συμβάλλοντας στον πνευματικό αναπροσανατολισμό όλων.
Τέλος, ο κ. Παναγιώτης Παπανικολόπουλος ανέπτυξε το θέμα:
<<Γέφυρες επικοινωνίας δασκάλου - οικογένειας>> μέσα από την επιστήμη της παιδοψυχολογίας.
Τονίστηκε η αγαστή συνεργασία σχολείου - οικογένειας με ενδιάμεσο κρίκο το δάσκαλο με δεδομένο ότι πολλές φορές είναι δύσκολη ή ακόμη και αδύνατη αυτή επικοινωνία, δυσκολεύοντας κατά πολύ την επίλυση θεμάτων που απασχολούν τα παιδιά και κατ επέκταση το σχολείο.
Ήταν συγκλονιστική εμπειρία η συμμετοχή μας σε αυτό το Συνέδριο, όχι τόσο για το γνωστικό μέρος, όσο για την ελπίδα που βιώσαμε οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί που μοιραζόμαστε τις ίδιες αγωνίες για τα παιδιά μας και την αγάπη Χριστού που ξεχείλιζε κατά τη διάρκεια όλου του Συνεδρίου προς τον Δάσκαλο και τον παιδαγωγικό του ρόλο σήμερα.