Οι οδηγοί αφήνουν χρήματα στα διόδια και αίμα στην άσφαλτο!
Ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δημήτριος Νατσιός κατέθεσε την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023 επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή, για την ασφάλεια της εθνικής οδού Ευζώνων-Χαλάστρας.
Όπως ανέφερε οι Εύζωνοι είναι η κύρια πύλη εισόδου στην πατρίδας μας η οποία εξυπηρετεί τη διακίνηση μεγάλου αριθμού διερχομένων. Καθημερινά από το Τελωνείο περνούν χιλιάδες αυτοκίνητα και φορτηγά. Από κατασκευής του όμως, την δεκαετία του 60, διαθέτει μόνο μία «λωρίδα» κίνησης ανά κατεύθυνση, χωρίς προστατευτική «νησίδα» και χωρίς φωτισμό και διαγραμμίσεις, με αποτέλεσμα τα όποια οδηγικά λάθη, να καταλήγουν σε θανατηφόρες μετωπικές συγκρούσεις με θύματα Έλληνες και ξένους οδηγούς.
Μόνο τα τελευταία 5 χρόνια, στο τμήμα της εθνικής οδού από τον Κόμβο Πολυκάστρου μέχρι τον κόμβο Άσπρου, είχαμε 16 νεκρούς και 196 τραυματίες σε πάνω από 120 ατυχήματα.
Βέβαια στον δρόμο αυτό λειτουργούν διόδια εδώ και 6 χρόνια και από έναν απλό υπολογισμό των εσόδων φαίνεται ότι από τα 8 εκατομμύρια περίπου διελεύσεων τον χρόνο, τα συνολικά έσοδα είναι πάνω από 200 εκατομμύρια. Πού είναι η ανταποδοτικότητα αυτών των τελών; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει αρχίσει το οποιοδήποτε έργο εκσυγχρονισμού της οδού;
Η απάντηση που δόθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό ήταν ότι αναμένεται η παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ της χρήσης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της σε ιδιώτες, οι οποίοι και θα αναλάβουν τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό της.
Στην πραγματικότητα η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS PROJECTS θα αναλάβει έναντι τιμήματος 1,496 δις ευρώ έναν οδικό άξονα, από Κήπους μέχρι Ηγουμενίτσα, ο οποίος κόστισε στον Έλληνα φορολογούμενο 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Στην σύμβαση αυτή αναμένεται να διπλασιαστούν και τα τέλη διέλευσης. Έτσι στα 35 έτη της σύμβασης το κέρδος για τους ιδιώτες αναμένεται να φτάσει περί τα 6 δις ευρώ. Κέρδη που θα μπορούσαν να ήταν έσοδα για το δημόσιο.
Δυστυχώς στην κατάσταση που έχει περιέλθει το Ελληνικό Κράτος, το ΤΑΙΠΕΔ ως εντολοδόχος των δανειστών μας, ενεργεί με σκοπό την αποκόμιση άμεσων κερδών από την πώληση βασικών υποδομών της πατρίδας μας (Α/Δ, λιμάνια, ακίνητα, ενέργεια, δρόμους), υποδομές που θα μπορούσαν να αποδώσουν πολλαπλά οφέλη και έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό δεν είναι εκσυγχρονισμός, αλλά ξεπούλημα.
Δυστυχώς για όσους κινούμαστε στον άξονα Ευζώνων-Χαλάστρας, δεν μάθαμε πότε θα κατασκευασθεί ένας νέος αυτοκινητόδρομος και ποιος θα εγγυηθεί την κατασκευή του. Μέχρι τότε πολύ προσοχή και προσευχή. Δυστυχώς έχουμε γίνει ακροατές έργων και θεατές λόγων.
Τροχαία Ατυχήματα στο Τμήμα της ΕΟ Χαλάστρας-Άσπρο (Νομού Κιλκίς)
ΕΤΟΣ |
Αριθμός Ατυχημάτων |
Αριθμός Νεκρών |
Αριθμός Τραυματιών |
2018 |
18 |
6 |
20 |
2019 |
20 |
1 |
29 |
2020 |
17 |
4 |
17 |
2021 |
19 |
0 |
30 |
2022 |
27 |
1 |
30 |
2023 |
20 |
4 |
70 |
ΣΥΝΟΛΟ |
121 |
16 |
196 |