Βαριά ασθενής ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025
Τα αθεράπευτα προβλήματα του υπερδανεισμένου Ελληνικού Κράτους όπως αυτά αποκαλύπτονται μέσω του Προϋπολογισμού ανέδειξε ο Τάσος Οικονομόπουλος, βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής της ΝΙΚΗΣ.
«Προϋπολογισμός επιδόσεων» ο τέταρτος στη σειρά, θεωρείται ο υπό συζήτηση Προϋπολογισμός μόνο που είναι «Προϋπολογισμός κακών επιδόσεων». Χώρα επιδομάτων η Ελλάδα με τις δαπάνες για «Κοινωνική Προστασία» όπου περιλαμβάνονται και τα επιδόματα να ανέρχονται στα 44 δις (σχεδόν ο μισός Προϋπολογισμός) , και χώρα που απλά για να λειτουργήσει ως Δημόσιο καταναλώνει το 1/5 του Προϋπολογισμού της (16 δις) περισσότερο και από την Υγεία (με τα δάνεια μαζί).
Η Υγεία, ασθμαίνοντας καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 14 δις εκ των οποίων τα μισά σχεδόν από ξένα κεφάλαια (δανεικά) και οι γιατροί εξακολουθούν να διαρρέουν στο εξωτερικό αφού στην Ελλάδα δεν προβλέπονται προσλήψεις. Η «Τοπική Διακυβέρνηση», δηλαδή η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που υποτίθεται είναι ανεξάρτητη εξουσία με δικούς της πόρους, απορροφά 9 δις προκειμένου κυρίως να καλυφτούν όλες οι ατασθαλίες του 90% των Δημάρχων (γαλάζιων κυρίως) που δεν ελέγχονται δημοσιονομικά. Πέμπτη η Παιδεία που πλέον γίνεται «Εκπαίδευση» με 7 δις, μας κατατάσσει στους ουραγούς της Ευρώπης και σε αυτόν τον τομέα.
Η Κυβέρνηση ελέγχει δειγματοληπτικά μόνο το 10% , δηλαδή 29 από τους 332 Δήμους, όπως αποκαλύπτει η σχετική Έκθεση που συνοδεύει τον Προϋπολογισμό και ελάχιστους δημόσιους φορείς.
Η απάτη των δήθεν δημοσιονομικών ελέγχων αποκαλύπτεται από μια προσεκτική ανάγνωση της Έκθεσης της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων, η οποία συνοδεύει τον Προϋπολογισμό. Η υποχρεωτική καταγραφή: α) των συμπερασμάτων των διενεργηθέντων ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων και β) της αξιολόγησης της συμμόρφωσης των ελεγχθέντων φορέων στις διατυπωθείσες συστάσεις των ελέγχων της Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.) προηγούμενων ελεγκτικών περιόδων, αποκαλύπτει το μέγεθος της ασυδοσίας των Διοικήσεων των πάσης φύσεως Δημοσίων φορέων.
Οι έλεγχοι σχεδόν ανύπαρκτοι και δειγματοληπτικοί, όταν και όπου υπάρξουν, αδυνατούν να προλάβουν καταχρήσεις και διασπαθίσεις δημοσίου χρήματος. Οι συστάσεις συμμόρφωσης στους παρανομούντες, περιφρονούνται για χρόνια χωρίς επιπτώσεις για τους ανίκανους ή εγκληματικά αδιάφορους διοικούντες. Το Κράτος αφήνει στην καλή θέλησή των παρανομούντων τη συμμόρφωσή τους ώστε να φτάνει αυτό το ποσοστό το 70% περίπου μετά από αναμονή πέραν της επταετίας. Το άλλο 30% των μη συμμορφούμενων μένει στο απυρόβλητο. Ακόμη και όταν δεχόμαστε πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων όπως πχ στον ΟΠΕΚΕΠΕ που δε βρέθηκε καμμιά από τις 134 ομάδες ελέγχου που συστάθηκαν στο δωδεκάμηνο Ιούνιος 2023 - Ιούλιος 2024 να τον ελέγξει εγκαίρως. Εκατοντάδες εκατομμύρια τα οποία πληρώνονται από το υστέρημα του Ελληνικού λαού αλλά η Διοικήσεις παραμένουν αλώβητες και ανέλεγκτες.
Η ΝΙΚΗ δεν προτείνει απλά να αυξηθούν οι κοινωνικές δαπάνες με έκτακτα επιδόματα, αλλά μια συγκροτημένη πολιτική για την οικογένεια και τους πολίτες που επλήγησαν οικονομικά από τη δεκαετία των μνημονίων. Να παταχθεί η διασπάθιση δημοσίου χρήματος με ουσιαστικούς και σαρωτικούς ελέγχους ηλεκτρονικούς και μη. Να δοθούν κονδύλια για να καλυφτούν οι κενές θέσεις σε όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και ελεγκτικές υπηρεσίες του Κράτους άμεσα. Τα αποτελέσματα να δημοσιεύονται άμεσα και να οριστικοποιούνται άμεσα οι έλεγχοι. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με υποδείξεις να απαλλάσσονται των καθηκόντων τους οι υπεύθυνοι και να καταλογίζονται στους υπευθύνους τόσο οι προκληθείσες ζημίες όσο και διοικητικές ποινές ώστε να μην αναλάβουν ξανά θέση ευθύνης, οι δε θέσεις να προκηρύσσονται άμεσα και να καλύπτονται με αξιοκρατικές διαδικασίες.