Στις 28-02-2025 έκλεισαν δύο χρόνια από την τραγωδία των Τεμπών, η οποία όχι μόνο συγκλόνισε κάθε Έλληνα, αλλά και αποκάλυψε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τόσο παθογένειες δεκαετιών του κράτους, όσο και τον απροκάλυπτο κυνισμό με τον οποίο το παλιό κομματικό σύστημα, στο σύνολό του, προσπάθησε να συγκαλύψει τις ευθύνες του το έγκλημα, που συντελέστηκε.
Φτάσαμε λοιπόν στο πρωτοφανές σημείο όπου:
– από τη μια πλευρά η Κυβέρνηση επί δύο χρόνια προσπαθεί να αποκρύψει τις ευθύνες της για το γεγονός, ότι οι σιδηρόδρομοι είχαν αφεθεί στο έλεος του Θεού, ότι έκανε τραγική διαχείριση στο δυστύχημα με το γνωστό μπάζωμα, ότι προστάτευσε τον αρμόδιο Υπουργό της επί τέσσερα χρόνια και ότι αγνόησε επιδεικτικά την απαίτηση των πολιτών για πλήρη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος.
– από την άλλη πλευρά τα κόμματα της αντιπολίτευσης, εκ των οποίων το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ είχαν κυβερνήσει πολλά χρόνια το καθένα από το 2009, όπως και οι πολυδιασπάσεις του (ΣΥΡΙΖΑ), Πλεύση Ελευθερίας και Νέα Αριστερά (όπου πολλά στελέχη τους είχαν θητεύσει σε κυβερνητικές θέσεις), αλλά και η Ελληνική Λύση έσπευσαν να εκμεταλλευτούν μικροκομματικά το γεγονός, με κραυγές και συνθήματα, χωρίς καμία απολύτως πρόταση, για να μην ξανασυμβεί ποτέ τέτοια τραγωδία.
Η κυβέρνηση, για να ξεφύγει από την δύσκολη θέση που βρίσκεται, χρησιμοποίει ως όπλα την προανακριτική επιτροπή για τον κ. Τριαντόπουλο και τον ανασχηματισμό που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες.
Το Κίνημά μας, είχε καταψηφίσει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής κατά του κ. Τριαντόπουλου, αφού από πολύ νωρίς είχαμε διαγνώσει με εκπληκτική ακρίβεια ότι ήταν στρατηγικά και νομικά αδιέξοδη, και ότι θα την χρησιμοποιούσε η Κυβέρνηση ως δίοδο διαφυγής από τις ευθύνες της.
Αντίθετα, είχαμε προτείνει τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής κατά των διατελέσαντων Υπουργών Μεταφορών, από το έτος 2013 (χρόνος υπογραφής της περίφημης σύμβασης 717) μέχρι και σήμερα, αφού ήταν ο μοναδικός τρόπος να απαντηθεί το ερώτημα γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η ως άνω σύμβαση, η οποία θα εξασφάλιζε τα μέσα εκείνα, που θα καθιστούσαν τη λειτουργία των τρένων ασφαλή χωρίς την παρουσία ανθρώπινου παράγοντα.
Δυστυχώς δεν μας άκουσε κανείς και μετά από μόλις μερικές ημέρες, επιβεβαιωθήκαμε πλήρως. Το ΠΑΣΟΚ προτείνοντας παραπομπή για ένα μόνο πλημμέλημα, εστιάζοντας μόνο και αποκλειστικά στο γνωστό μπάζωμα, το οποίο υπό το φως των στοιχείων του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, θα τύχει εξαιρετικά αμφίβολης ποινικής αντιμετώπισης, έδωσε μια πρώτης ευκαιρίας «πάσα» στην Κυβέρνηση και στον κ. Τριαντόπουλο, να αποδεχθούν την πρόταση, να παραπεμφθεί η υπόθεση στο δικαστικό συμβούλιο και να μείνει στα στενά όρια του πλημμελήματος και της συζήτησης μόνο για το μπάζωμα, χωρίς καμία συζήτηση για τα πραγματικά αίτια. Δυστυχώς έτσι ακριβώς έγινε.
Στην ίδια παγίδα έπεσαν και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, όπου ναι μεν ψήφισαν την πρόταση, για να οδηγηθεί ο κ. Τριαντόπουλος στη δικαιοσύνη, αλλά παγιδευμένα από τις κοντόφθαλμες σκοπιμότητες τους, την κρίσιμη ώρα της ψηφοφορίας απείχαν, ακυρώνοντας ουσιαστικά την ίδια τους την επιλογή.
Είμαστε το μόνο κόμμα που προέβλεψε με μαθηματική ακρίβεια την πορεία των πραγμάτων και ακόμα και τώρα επιδιώκει την αναζήτηση των πραγματικών ευθυνών και την έναρξη της συζήτησης για πραγματικά ασφαλείς σιδηροδρόμους, ώστε να μην ξαναζήσουμε ως Χώρα αυτά τα τραγικά γεγονότα.
Όσον αφορά τον ανασχηματισμό, αυτός εξελίχθηκε σε μια ανακύκλωση πολιτικών προσώπων σε υπουργικές θέσεις, ενώ δυστυχώς δεν βλέπουμε διάθεση για διόρθωση της κυβερνητικής πολιτικής στους κρίσιμους τομείς της οικονομίας και της εξωτερικής πολιτικής. Δεν λείπουν βέβαια και οι εκπλήξεις, στο πρώτο εικοσιτετράωρο είχαμε την αποχώρηση του κυρίου Δοξιάδη. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα έχουμε και άλλες εκπλήξεις.
Αναφερόμαστε στον κ. Άνθιμο Αμανατίδη, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ, ενώ διετέλεσε στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ από 2009 έως 2020 σε κρίσιμα πόστα για την υλοποίηση της διαβόητης Σύμβασης 717. Εις βάρος του ασκήθηκε δίωξη από την Ευρωπαία εισαγγελέα και αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους καταβάλλοντας εγγύηση 600.000 ευρώ!
Πιστεύουμε λοιπόν ακράδαντα ότι ο κ. Άνθιμος Αμανατίδης ως υπόδικος δεν μπορεί να κατέχει την θέση του διευθύνοντος σύμβουλου της ΕΥΑΘ.
Να τονίσουμε ότι ο εν λόγω κύριος είναι αδερφός της νέας Υφυπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου κα. Σέβης Βολουδάκη, σύμφωνα με αρκετά δημοσιεύματα, άρα και σε αυτή την περίπτωση ο πρωθυπουργός κρίνεται για την επιλογή του και ίσως σύντομα να έχουμε εξελίξεις.
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ένα ρευστό πολιτικό περιβάλλον με μεγάλη φθορά για κυβέρνηση και αντιπολίτευση, γεγονός που συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη και για το κίνημά μας, ώστε να είμαστε ενεργοί και παρόντες στις όποιες εξελίξεις που μπορεί να έχουμε πολύ σύντομα.
Όλα όσα βιώνουμε σε αυτή τη δυσώδη κατάσταση αποτελούν βέβαια την κορυφή του παγόβουνου και ως γνωστόν ο μεγαλύτερος όγκος ενός παγόβουνου κρύβεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αν αυτό που βλέπουμε δημιουργεί στο μέσο πολίτη αποστροφή, τότε αν γνώριζε και τις λεπτομέρειες του παρασκηνιακού τρόπου με τον οποίο κάποιοι παρατρεχάμενοι της εξουσίας αναρριχώνται σε θέσεις ευθύνης ή επιβάλλονται από ισχυρά συμφέροντα, θα αγανακτούσε διπλά.
Ωστόσο πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις και ναι θέλουμε να λέμε ότι στη ΝΙΚΗ είμαστε η εξαίρεση από αυτόν τον κανόνα και καθημερινά παλεύουμε γιa αυτό, ώστε να μπορεί να υπάρχει στο πολιτικό σύστημα και μια άλλη αδούλωτη φωνή, μια φωνή που δεν υποχωρεί και δεν υπαναχωρεί μπροστά στα εθνικά συμφέροντα και στα συμφέροντα της κοινωνίας. Μια φωνή που μπορεί να μην προβάλλεται από τα συστημικά ΜΜΕ, αλλά υπάρχει και με τη θέληση χιλιάδων συμπολιτών μας κόντρα στο ρεύμα βρέθηκε μέσα στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Και θα βρεθεί και πάλι και μάλιστα πιο ισχυρή, γιατί η κοινωνία απαιτεί περισσότερο οξυγόνο, περισσότερη εθνική αξιοπρέπεια, εξωτερική πολιτική με “κόκκινες γραμμές”, την προστασία της ορθόδοξης πίστης μας και της παραδοσιακής οικογένειας.