Δημοκρατικό Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα

Κοινοβουλευτικό Έργο

Στην υπόθεση των Τεμπών την βασική πολιτική αλλά και ποινική ευθύνη για παράβαση καθήκοντος, φέρει ο ίδιος ο πρωθυπουργός
Featured

Στην υπόθεση των Τεμπών την βασική πολιτική αλλά και ποινική ευθύνη για παράβαση καθήκοντος, φέρει ο ίδιος ο πρωθυπουργός

Ομιλία Προέδρου ΝΙΚΗΣ Δημητρίου Νατσιού σε ολομέλεια Βουλής την 20 Μαρ 2024

Λίγο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ένας ηρωϊκός 20χρονος επιβάτης, ο Μιχάλης Κλάψης από τους Λειψούς, στην προσπάθειά του να βοηθήσει τον απεγκλωβισμό μίας κοπέλας είχε πει το μνημειώδες «Πάτα επάνω μου να βγεις».

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση στην υπόθεση των Τεμπών είχε άλλο σύνθημα, «πατάμε όποιον βρεθεί στον δρόμο μας στην προσπάθειά μας να βγούμε καθαροί».

Είναι εξ ορισμού αποδεκτό ότι στα Τέμπη συντελέστηκε ένα έγκλημα, αφού είχαμε 57 νεκρούς, μία αγνοούμενη και 180 τραυματίες, εκ των οποίων πολλοί θα έχουν σοβαρές αναπηρίες και παραμορφώσεις εφ’ όρου ζωής, καθώς υπέστησαν βαριές και επικίνδυνες σωματικές βλάβες.

Ως εκ τούτου, θα έπρεπε η Κυβέρνηση και όσοι ενεπλάκησαν με το θέμα αυτό να ενεργήσουν κατάλληλα για τη διερεύνηση των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος, την απόδοση των ευθυνών και την εμπέδωση του αισθήματος δικαιοσύνης για τους πολίτες.

Από  όσα, όμως, είδαμε να διαδραματίζονται στην αίθουσα της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής, αλλά και όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, είμαστε πεπεισμένοι ότι στα Τέμπη διαδραματίστηκε ένα έγκλημα σε τρεις φάσεις, εκ των οποίων η μία είναι ειδεχθέστερη της άλλης και ότι επιχειρήθηκε μία άνευ προηγουμένου προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της Κυβέρνησης.

1η ΦΑΣΗ

Η πρώτη,  εγκληματική εκ του αποτελέσματος, φάση αφορά την   μη υλοποίηση της γνωστής πλέον Σύμβασης 717 με τίτλο: «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 Α-αλλαγών τροχιάς σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας». Η Σύμβαση, αν και υπογράφηκε το 2014 και είχε προθεσμία υλοποίησης τα δύο χρόνια, δηλαδή μέχρι τις 26/09/2016, ουδέποτε υλοποιήθηκε όχι απλώς στον προβλεπόμενο χρόνο, αλλά ούτε και μέχρι την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος στις 28/2/2023, καθώς δεν υπήρχε και δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα τηλεδιοίκησης ούτε η σηματοδότηση.

Ποιοι είναι οι λόγοι; Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν. Είτε πρόκειται για ανικανότητα εκ μέρους της Κυβέρνησης στην διαχείριση σημαντικών λειτουργιών του Κράτους, όπως είναι αυτό της ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε πρόκειται για εγκληματική διασπάθιση κονδυλίων, αδιαφορώντας για τις όποιες συνέπειες.

Ποιοι ευθύνονται; Μα, φυσικά, οι άμεσα εμπλεκόμενοι. Η Διοίκηση του ΟΣΕ, η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών.

Λόγω διασπάθισης ευρωπαϊκών κονδυλίων στην Σύμβαση 717, η οποία εκτιμάται ότι έφτασε τα 700 εκατομμύρια, διατάχθηκε έρευνα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία κατέληξε στο εξής φοβερό συμπέρασμα με το οποίο καταρρίπτεται κάθε δικαιολογία περί κακιάς ώρας:   «Οι πολυετείς παρατάσεις στην ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης 717/14, μετά από σχετικά αιτήματα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ […] συνδέονται άμεσα αιτιωδώς με την επέλευση του δυστυχήματος, αφού εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος».

Μπορεί,  βέβαια, ο κύριος Βορίδης να είχε σχολιάσει με υποτιμητικές εκφράσεις το έργο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, λέγοντας ότι δεν τελούνται και δεν αποδίδονται ευθύνες για ανθρωποκτονίες μέσω της απόδοσης οικονομικών αδικημάτων, αλλά είναι βέβαιο ότι απλώς προσπαθεί να καλύψει τις κυβερνητικές ευθύνες.

Η αδράνεια και αποφυγή λήψης οποιουδήποτε ουσιαστικού μέτρου για την υλοποίηση της Σύμβασης, η μη θέσπιση με Υπουργική Απόφαση των επιβεβλημένων εκ του νόμου Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας, οι δημόσιες διαβεβαιώσεις περί πλήρους διασφάλισης της ασφάλειας, η δημοσίευση ετήσιων εκθέσεων ασφαλείας από την ΡΑΣ, με πλήρη απόκρυψη της ζοφερής αλήθειας, η έκδοση αδειών λειτουργίας και πιστοποιητικών ασφαλείας κ.λ.π., δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι στα Τέμπη διαπράχθηκαν πολύ σοβαρά αδικήματα. 

Βέβαια, οι διαπιστώσεις της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Προηγήθηκαν πολύ εμπεριστατωμένες και δραματικές επισημάνσεις και προειδοποιήσεις από τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς, οι οποίες όμως δεν ελήφθησαν υπόψη.

Στις 6/9/2021 υπήρξε εμπιστευτικό έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Φίλιππου Τσαλίδη, το οποίο απευθυνόταν στον Πρόεδρο του ΟΣΕ, με κοινοποίηση  στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, στην Πρόεδρο της ΡΑΣ κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου και λοιπούς αρμοδίους. Σε αυτό μνημονεύει προγενέστερα σιδηροδρομικά ατυχήματα, επισημαίνει την γενικότερη αίσθηση εγκατάλειψης της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ (σταθμαρχών και κλειδούχων), την μη λειτουργία της σηματοδότησης, την μη πλήρως συντηρημένη υποδομή, την μη άμεση επισκευή, αντιμετώπιση και αποκατάσταση όσων είχαν επισημανθεί από τις διαπιστώσεις των ελέγχων, την μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου του Λειανοκλαδίου, τα οποία δημιουργούσαν σοβαρότατους κινδύνους στην κυκλοφορία.

Ακολούθησε στις 27/4/2022 επιστολή παραίτησης προς την ΕΡΓΟΣΕ του Χρήστου Κατσιούλη, προέδρου της αρμόδιας επιτροπής για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Μία επιστολή «κόλαφος» των κυβερνητικών ευθυνών. Σε αυτήν ο κ. Κατσιούλης εξέφρασε τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια, αναφέροντας ότι σε συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου θα κινούνταν τρένα με ταχύτητες 200 χιλιομέτρων την ώρα, χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη για την κατάσταση των γραμμών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με εξώδικό της προς τον ΟΣΕ, τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, τη ΡΑΣ και τη Hellenic Train, κατήγγειλε στις 8/11/2022 τις τεράστιες ελλείψεις και την κατάρρευση του σιδηροδρομικού δικτύου. Μεταξύ άλλων διαπίστωσε «τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη» και «τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System) που αν λειτουργούσε θα αποσοβούσε το ανθρώπινο λάθος». Μάλιστα, η Ένωση ενημέρωνε για τρία περιστατικά εκτροχιασμού σε διάστημα δύο μηνών: Την 1η Αυγούστου 2022 στην Τιθορέα, στις 10 Οκτωβρίου 2022 στο Λειανοκλάδι και στις 21 Οκτωβρίου 2022 ξανά στην περιοχή της Τιθορέας. 

Μάλλον, ως τυχαία γεγονότα θα εκλήφθησαν από τους αρμοδίους.

Είκοσι ημέρες περίπου πριν από τη μοιραία σύγκρουση, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών», με αφορμή δύο ακόμη ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε στείλει προς πάντα αρμόδιο επιστολή-ανακοίνωση, τονίζοντας ότι «όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ενώ προειδοποιούσε: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Φυσικά, γνώση της επιστολής αυτής έλαβε και ο Υπουργός Μεταφορών.

Αποδεικνύεται, δηλαδή, ότι στελέχη, εργαζόμενοι και συνδικαλιστές του ΟΣΕ είχαν προειδοποιήσει για τα ελλείμματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου, πολύ πριν την τραγωδία στα Τέμπη. Ο Υπουργός, όμως, και οι αρμόδιοι των σιδηροδρόμων κώφευσαν και αδιαφόρησαν και γι’  αυτό είναι συνυπεύθυνοι για τη θανατηφόρα σύγκρουση.

Όχι μόνο, λοιπόν, γνώριζε πολύ καλά ο τότε Υπουργός Μεταφορών όλες αυτές τις  επικίνδυνες ελλείψεις στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και με περισσή αδιαντροπιά διακήρυσσε ότι οι σιδηρόδρομοι είναι απόλυτα ασφαλείς, ενώ δέκα ημέρες πριν την τραγωδία εγκαλούσε τον ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, γιατί ζητούσε απαντήσεις για θέματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο. Ακόμα ηχούν στα αυτιά των πολιτών οι γεμάτες θράσος ψευδείς δηλώσεις του: «Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως».

Ουσιαστικά, δηλαδή, μιλάμε για συνειδητή απόκρυψη της αλήθειας, αδιαφορώντας για το όποιο αποτέλεσμα, σε στοίχιση με τη θρυλική πλέον φράση του μηχανοδηγού «πάμε και όπου βγει…».

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που συνετέλεσε στο φοβερό έγκλημα, ήταν η τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη, η οποία πραγματοποιήθηκε με ρουσφετολογική παρανομία και σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα και το γράμμα του νόμου που αφορά τις προϋποθέσεις πρόσληψης σε θέσεις ευθύνης και με  δεδομένο την ανύπαρκτη εμπειρία, τις ελλιπέστατες γνώσεις και την προχωρημένη ηλικία. Και όλα αυτά με επίγνωση της καθολικής κατάρρευσης των συστημάτων ασφαλείας.

Για αυτήν την τοποθέτηση θα μας ενημερώσει η Κυβέρνηση ποιος ευθύνεται ή θα το πάρει και αυτό το ποτάμι;

Την γνώση και την ευθύνη του Υπουργού συνομολόγησε ξεδιάντροπα και ο λαλίστατος υπουργός της Κυβέρνησης Άδωνις Γεωργιάδης, όταν με ωμή κυνικότητα και εν μέσω πένθους για την εθνική τραγωδία, δεν δίστασε να πει ότι ένας Υπουργός Μεταφορών δεν μπορεί να πει στην Βουλή ότι έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα. Δηλαδή, είναι σαν να έλεγε και αυτός «πάμε και όπου βγεί».

2η ΦΑΣΗ

Η δεύτερη,  εγκληματική εκ του αποτελέσματος,  φάση,  ήταν η στιγμή  της τραγωδίας,  όταν στις 28 Φεβρουαρίου του 2023,  δύο συρμοί συγκρούονται μετωπικά με ολέθριες  συνέπειες και μία τεράστια  έκρηξη με μορφή  μανιταριού κατέκαψε νέους ανθρώπους παγώνοντας όλη την  Ελλάδα.  Συν το  ότι βρέθηκαν από τους πραγματογνώμονες των συγγενών θυμάτων δείγματα ξυλολίου και λοιπών εύφλεκτων ουσιών, τα οποία ελήφθησαν από τον τόπο του δυστυχήματος σε διαφορετικά μάλιστα σημεία και χωρίς να δικαιολογείται η ύπαρξή τους με οποιονδήποτε τρόπο. Χρήζουν διερεύνησης από την Ελληνική Δικαιοσύνη, οι πολλαπλές, ανεξήγητες καθυστερήσεις στην επιβατική αμαξοστοιχία IC62 από δολιοφθορά ή αναιτιολόγητη πτώση του ηλεκτροφόρου καλωδίου κίνησης της ηλεκτρομηχανής εντός του σταθμού Παλαιοφαρσάλου, η επιστροφή του προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης  με έλξη από ντιζελομηχανή λόγω προβλημάτων στο σύστημα πέδησης του προαστιακού, που είχαν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση εκκίνησης από τη Λάρισα του μοιραίου επιβατικού τρένου. Επιπλέον, θα πρέπει να διερευνηθεί η έλλειψη επικοινωνίας και η μη καταγραφή της επικοινωνίας των μηχανοδηγών στη μοιραία διαδρομή των 12 λεπτών από τη Λάρισα μέχρι το σημείο σύγκρουσης της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία.

3η ΦΑΣΗ

Μετά την ολέθρια μετωπική σύγκρουση ξεκινά  η τρίτη  φάση  του εγκλήματος, η πιο οδυνηρή.  Αναφέρω τα κυριότερα σημεία.

Ο υφυπουργός Χρ. Τριαντόπουλος ως επικεφαλής κυβερνητικού κλιμακίου συντονίζει  τις διαδικασίες  διαχείρισης ενεργειών  του ολέθριου εγκλήματος και δίνει εντολή στον περιφερειάρχη Λάρισας Κων/νο Αγοραστό να ξεχερσώσει και να μπαζώσει το πεδίο του εγκλήματος, με σκοπό τη συγκάλυψη των αιτιών αυτού. Για τον σκοπό αυτό διατέθηκαν πάνω από 650.000 ευρώ  σε ανύπαρκτη εταιρεία, η οποία συστάθηκε αρκετά αργότερα. Ακόμη, δηλαδή, και στην τραγωδία επάνω, η διάθεση πιστώσεων γίνεται με αδιαφανή τρόπο και  εγείρει και άλλα θέματα εξεταστέα από τις ανακριτικές αρχές για τον τρόπο διαχείρισης δημοσίων εκτάκτων δαπανών, ειδικά όταν συντελούν στην απόκρυψη στοιχείων και παρεμπόδιση του ανακριτικού έργου διερεύνησης ενός εγκλήματος.

Ο μεταβατικός Πρόεδρος του Ο.Σ.Ε. Π. Τερεζάκης, ο οποίος ορίστηκε επί  υπουργίας του κ. Γ. Γεραπετρίτη μετά το έγκλημα των Τεμπών, επικαλούμενος δήθεν οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, επέβαλε στον Ο.Σ.Ε. να σβηστούν τα αρχεία των καταγραφικών στον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης και να εξαφανιστούν βιντεοσκοπημένα στοιχεία για τα πιθανά παράνομα εύφλεκτα υλικά που μετέφεραν οι τρεις πρώτες ανοικτές πλατφόρμες του εμπορικού συρμού (συν μία που αναζητείται ο χώρος αποθήκευσής της μετά την απομάκρυνσή της από το σημείο σύγκρουσης). Εάν αυτό δεν είναι συνειδητή εγκληματική ενέργεια συγκάλυψης, τότε τι είναι; Και, φυσικά, στην  πρόταση της ΝΙΚΗΣ που κατατέθηκε από τον βουλευτή Νικόλαο Βρεττό και έγινε αποδεκτή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, να παραπεμφθεί ο μεταβατικός Πρόεδρος του Ο.Σ.Ε. Π. Τερεζάκης στις εισαγγελικές αρχές, ως ύποπτος τέλεσης  ψευδορκίας, η πλειοψηφία της Ν.Δ. δεν συναίνεσε. 

Επιπλέον, η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής δεν είχε άμεση πρόσβαση σε κρίσιμα έγγραφα των υπό διαμόρφωση δικογραφιών, μολονότι είχε προανακριτικές αρμοδιότητες. Ούτε της είχε διαβιβαστεί από το Προεδρείο της Βουλής στοιχεία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που αφορούσαν την καθυστέρηση υλοποίησης της Σύμβασης 717.

Είναι αδιανόητο να αναμένει κανείς αξιόπιστο αποτέλεσμα από οποιαδήποτε διαδικασία διερεύνησης ποινικών ευθυνών και να στερείται παράλληλα του συνόλου σχεδόν των διαθέσιμων στοιχείων, ενώ ταυτόχρονα τίθενται στην διάθεσή του, προς εξέταση μόνο ή κυρίως, ως φερόμενοι μάρτυρες, υπόλογοι, κατά των οποίων μάλιστα έχει ασκηθεί ή επίκειται ποινική δίωξη.

Μία τέτοια μεθόδευση αποτέλεσε η καθυστερημένη κλήτευση στην εξεταστική του τέως Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, μέχρι να  καταστεί ύποπτος για παράβαση καθήκοντος (για το μπάζωμα του γνωστού χώρου).  Και αυτό έγινε σκόπιμα για να μπορεί ο κ. Αγοραστός να επικαλεστεί το νομικό δικαίωμα της σιωπής του κατηγορουμένου να μην εξεταστεί, να μη δεχθεί ερωτήσεις και να μη δώσει απαντήσεις, για το προκλητικό, πανάκριβο και παράνομο μπάζωμα του πεδίου του εγκλήματος, μετά την απομάκρυνση όλων των υπολειμμάτων της σύγκρουσης.

Αναμένουμε, λοιπόν, να πληροφορηθούμε, όπως άλλωστε και πρόσφατη παραγγελία της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου επιτάσσει, ποιοι και γιατί επιδίωξαν την εκ βάθρων μεταβολή του χώρου, πριν συμπληρωθούν λίγα εικοσιτετράωρα από το συμβάν και ενώ υπήρχε μια τουλάχιστον αγνοούμενη. 

Αποτέλεσμα αυτής της παράνομης ενέργειας -εν αγνοία των αστυνομικών και λοιπών ανακριτικών αρχών- ήταν να μην είναι δυνατό να ερευνηθεί στο πεδίο, αν υπήρχαν δείγματα του υλικού που προκάλεσε αυτή την μεγάλης ισχύος, υπό μορφή μανιταριού έκρηξη, αλλά και της τεράστιας σε ένταση, λόγω των θερμικών φορτίων της, πυρκαγιάς που κατέκαψε και όσους εγκλωβισμένους επιβάτες είχαν επιβιώσει της σύγκρουσης. Να θυμίσω ότι 30 επιβάτες του μοιραίου τρένου βρέθηκαν απανθρακωμένοι. Πόσοι από αυτούς θα ήταν ζωντανοί σήμερα, εάν δεν συνέβαινε η έκρηξη του άγνωστου φορτίου;

Ο καθηγητής κ. Πυργίδης, μέλος της επιτροπής διερεύνησης, κατέθεσε στην εξεταστική επιτροπή πως δεν γνώριζε ποιος και με ποιόν τρόπο αιτήθηκε την παροχή στοιχείων και ποιος ή ποιοι παρείχαν τα στοιχεία, βάσει των οποίων συνέταξαν το πόρισμα Γεραπετρίτη. Και, φυσικά, δεν έκανε τον κόπο να το διερευνήσει.

Ένα άλλο παράδοξο στοιχείο ήταν ο θάνατος του Διευθυντή κυκλοφορίας του Ο.Σ.Ε., Κων/νου Χρυσάγη, σε ένα ασυνήθιστο αυτοκινητικό δυστύχημα στο Λαγονήσι, ο οποίος πρόλαβε να καταθέσει σημαντικά στοιχεία στην επιτροπή διερεύνησης, τα οποία όμως ουδόλως αξιολογήθηκαν από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Δυστυχώς, ο παραπάνω κρίσιμος μάρτυς δεν πρόλαβε να καταθέσει και στον Ανακριτή. Επίσης περίεργο θάνατο βρήκε την επομένη ημέρα από αυτήν του Χρυσάγη, ο σταθμάρχης στον Βόλο Κων/νος Πρασσάς.

Η μεγάλη καταστροφή των Τεμπών αποτέλεσε ένα θλιβερό ορόσημο στις σχέσεις εμπιστοσύνης κράτους - πολίτη και κατέστη προφανές ότι υφίσταται σοβαρή ανεπάρκεια στην τήρηση των κανονισμών ασφαλείας, για λόγους που ανάγονται όχι μόνο σε συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά και στον τρόπο εποπτείας που ασκείται από την συντεταγμένη πολιτεία.

Για τον λόγο αυτό η ΝΙΚΗ θα καταθέσει πρόταση νόμου τις προσεχείς ημέρες για την δυνατότητα ελέγχου από τους πολίτες των υφιστάμενων κανονισμών ασφαλείας στα μέσα μαζικής μεταφοράς και προκειμένου να εισαχθεί στην Ελληνική Νομοθεσία μια κουλτούρα «κοινωνικού ελέγχου» παράλληλου με την κρατική εποπτεία, για τον προφανή λόγο ότι το μονοπώλιο ελέγχου του κράτους έχει εμπεδώσει μια νοοτροπία χαλάρωσης στους αρμόδιους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Προτείνεται, λοιπόν, με τις κατάλληλες προσθήκες σε υφιστάμενα νομοθετήματα, η θέσπιση ενός μηχανισμού προληπτικού ελέγχου για τυχόν αντικανονικότητες στον τρόπο λειτουργίας των μέσων μεταφοράς. Σκοπός του μηχανισμού αυτού θα είναι ο προληπτικός έλεγχος με πρωτοβουλία είτε επιβατών είτε εργαζομένων στα πλαίσια μιας διαδικασίας πού είναι ήδη γνωστή στον κώδικα πολιτικής δικονομίας, της συντηρητικής απόδειξης.

Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Κατ' αρχάς θα αυξηθεί ο βαθμός εγρήγορσης των εποπτευόμενων φορέων, αφού δεν θα είναι μόνο μια και προβλέψιμη η προέλευση των ελέγχων τήρησης των κανονισμών ασφαλείας. Αφετέρου θα αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των κρατικών ελέγχων, αφού θα έχουν έναν οιονεί ανταγωνιστή, τον έλεγχο που προκαλείται από επιβάτες ή εργαζόμενους και δεν θα μπορούν έτσι να δικαιολογήσουν ή να αποκρύψουν πλημμέλειες σε έναν εξίσου τεχνικά καταρτισμένο φορέα. Τέλος, και το σημαντικότερο όλων, θα αποκατασταθεί η τρωθείσα εμπιστοσύνη στην ασφάλεια των μεταφορών από την κοινωνία. 

Αναμένουμε από την Κυβέρνηση να αποδεχθεί την παραπάνω πρόταση Νόμου, εάν όντως ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των πολιτών.

Κύριε Πρόεδρε, 

Στα Τέμπη δεν θρηνήσαμε μόνο του 57 νεκρούς. Θρηνήσαμε την απουσία της αλήθειας, την έλλειψη ακεραιότητας και αντικειμενικότητας της δικαιοσύνης και την έλλειψη αίσθησης καθήκοντος. Είχαμε την επιτομή της διαφθοράς στην Ελλάδα. Διαπιστώσαμε άλλη μία φορά την απουσία του Κράτους Δικαίου και την αναίσχυντη αντίληψη ότι «το Κράτος ανήκει στην Κυβέρνηση και στον κομματικό μηχανισμό της και νομιμοποιείται να κάνει ό,τι θέλει, χωρίς κανέναν ενδοιασμό και περιορισμό». 

Αλήθεια, τι σκληρή διαπίστωση για τους Έλληνες πολίτες.

Αυτό δήλωσε πρόσφατα και στο Ευρωκοινοβούλιο η κυρία Μαρία Καρυστιανού, μητέρα ενός εκ των θυμάτων: «Οι εγγυήσεις του Κράτους Δικαίου έχουν πάψει να λειτουργούν στην Ελλάδα» και «κάκιστοι χειρισμοί και μεθοδεύσεις προσβάλλουν την μνήμη των νεκρών μας».

Είναι θλιβερό αυτό που θα πω αλλά, δυστυχώς, είναι η σκληρή αλήθεια.

Στην υπόθεση των Τεμπών την βασική πολιτική αλλά και ποινική ευθύνη για παράβαση καθήκοντος,  φέρει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αφενός διότι  γνώριζε τα προβλήματα των σιδηροδρόμων και ουδέν έπραξε για την αποφυγή ενός σοβαρού δυστυχήματος που ήταν ζήτημα χρόνου να συμβεί, αφετέρου δε μετά το δυστύχημα έδωσε εντολή συγκάλυψης σε όλο το κυβερνητικό επιτελείο, παραβιάζοντας τη νομοθεσία που επέβαλε την διατήρηση ανέπαφου του σημείου του δυστυχήματος μέχρι την ολοκλήρωση των ερευνών. 

Καλούμε τον κύριο Πρωθυπουργό να σταματήσει να επικαλείται την πλειοψηφία του 41%  των Ελλήνων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν του έδωσαν το δικαίωμα να παραβιάζει τους νόμους και να καταπατά το Σύνταγμα, όπως έγινε με τις τηλεφωνικές υποκλοπές, την θέσπιση του γάμου των ομοφυλοφίλων, την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και πολλά άλλα.

Κύριε Πρωθυπουργέ, είναι πραγματικό δυστύχημα που δεν έχετε ίχνος ντροπής στις μεθοδεύσεις σας.

Ευχόμαστε αιωνία η μνήμη στα αδικοχαμένα θύματα στα Τέμπη.

«Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό» Γ. Σεφέρης

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ είναι ένας εγκεκριμένος Πολιτικός Οργανισμός, από τον Άρειο Πάγο, από τις 25 Ιουλίου του 2019.

 

Τραπεζικός λογαριασμός
IBAN: GR4102602030000830201895856 (Eurobank)
BIC: ERBKGRAAXXX | 0203 – Τσιμισκή 27 Θεσσαλονίκη
Δικαιούχος: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη

Πλατεία Αριστοτέλους 5, Θεσσαλονίκη 546 23

Τηλ: 2310 232999

Πάτρα

Μαιζώνος 94 , τ.κ. 26221

Πειραιάς

Βασιλέως Γεωργίου Α' 11, Πειραιάς, 18532

Τηλ: 210 4112564

Αθήνα

Σταδίου 10, Αθήνα 105 64

Τηλ: 210 3217890

Ιωάννινα

Ναπ. Ζέρβα 2 και Πυρσινέλλα 1 Ιωάννινα. (1ος όροφος), Ιωάννινα 45221

Βόλος

Σπ. Σπυρίδη 38, 1ος όροφος, Βόλος 38221

τηλ: 2421025183