Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα
Προϋπολογισμός 2025: Η ίδια συνταγή από την Κυβέρνηση…αύξηση εσόδων από ΦΠΑ, ακρίβεια και πίεση στα εισοδήματα της μεσαίας τάξης

Προϋπολογισμός 2025: Η ίδια συνταγή από την Κυβέρνηση…αύξηση εσόδων από ΦΠΑ, ακρίβεια και πίεση στα εισοδήματα της μεσαίας τάξης

Άρθρο του Ανδρέα Βορύλλα, Βουλευτή Β2' Δυτικού Τομέα Αθηνών

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο κατέθεσαν τις προηγούμενες μέρες το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2025, παραβλέποντας ότι τουλάχιστον το 26% των Ελλήνων στενάζει, λόγω του χαμηλού εισοδήματός τους και της ακρίβειας που καλπάζει. Πρόκειται για έναν προϋπολογισμό χωρίς εθνικό όραμα, διαχειριστικό, με πολιτικές κατ’ εντολή των δανειστών, χωρίς ευαισθησία για τον Έλληνα πολίτη, χωρίς πολιτικές αύξησης του πλούτου της χώρας μας, παρόλο που διαθέτουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω γεωγραφίας  στην παραγωγή καθαρής ενέργειας και την τροφοδότηση των χωρών- μελών της ΕΕ.
Στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, τα έσοδα από ΦΠΑ υπολογίζονται σε 26,5 δισ. ευρώ, δηλαδή θα είναι αυξημένα σε σχέση με τα εκτιμώμενα έσοδα του 2024 κατά 1,2 δισ. ευρώ.


Αυτά όμως τα 1,2 δισ. ευρώ αυξημένα έσοδα από τον ΦΠΑ που βλέπουμε στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, θα έχουν αρνητική επίπτωση στα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας μας, διευρύνοντας τις οικονομικές ανισότητες.
Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα το 2023 βρίσκεται στην προτελευταία θέση της ΕΕ των 27, όσον αφορά το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, με επίδοση στο 67% του μέσου όρου της ΕΕ, με τη Βουλγαρία να είναι η μοναδική χώρα με την χαμηλότερη επίδοση, στο 64%.
Συγκεκριμένα, παραπάνω από ένας στους τέσσερις ανθρώπους στην Ελλάδα (26%) ζουν στο όριο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, ενώ συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση η αναλογία είναι περίπου δύο στους δέκα.
Στην Ελλάδα ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ παραμένει στο μνημονιακό επίπεδο του 24%, δηλαδή 2,4% πάνω από τον μέσο κανονικό συντελεστή ΦΠΑ της ΕΕ. Αντίθετα, αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για να μετριάσουν τις επιπτώσεις των πρόσφατων οικονομικών κλυδωνισμών μείωσαν τον ΦΠΑ. Σε μείωση έως και μηδενισμό του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα προχώρησαν η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Πολωνία.
Η ΝΙΚΗ το έχει κατ’ επανάληψη προτείνει ως ένα πρώτο μέτρο ανακούφισης των πολιτών, ωστόσο η κυβέρνηση κωφεύει.
Την ίδια ώρα, όμως, που η κυβέρνηση δεν μειώνει τον ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά για τον Έλληνα πολίτη, «που μετράει τις μπουκιές του», νοιάζεται για τους μετανάστες.

Φ.Π.Α.
Πριν λίγες μέρες και με αφορμή την κύρωση της κωδικοποίησης του ΦΠΑ, βγήκε ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομίας με αναφορά στο πρωτοσέλιδο θέμα της εφημερίδας «Εστία», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «… η κύρωση αφορά την κωδικοποίηση υφιστάμενων διατάξεων και δεν προσθέτει νέες. Συνεπώς, η διάταξη που προβλέπει μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά που φιλοξενούν όσους αιτούνται άσυλο, δεν είναι νέα ρύθμιση, είναι διάταξη που ισχύει εδώ και αρκετά χρόνια…».
Πράγματι πριν τρία έτη, η παράγραφος περί μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ κατά 30% στα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο που τα συσχετίζει με την λειτουργία κέντρων και δομών μεταναστών, προστέθηκε στο τότε άρθρο 21 του Κώδικα ΦΠΑ.
Δηλαδή, η τροποποίηση και η συσχέτιση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ κατά 30% σε περιοχές με κέντρα και δομές μεταναστών, έγινε με νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ την 25η  Ιουνίου 2021, με υπογραφή του τότε Υπουργού Εργασίας κ. Κωνσταντίνου Χατζηδάκη.
Για εμάς το ερώτημα  παραμένει αναπάντητο: Με ποια νομοθεσία της ΕΕ προβλέπονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ κατά 30%, για περιοχές με κέντρα και δομές φιλοξενίας μεταναστών και σε ποιες περιοχές της ΕΕ εφαρμόζεται παρόμοια διάταξη;
Παράλληλα, στον προϋπολογισμό του 2025, προβλέπεται επιπλέον, άλλο 1δισ. ευρώ από φόρους εισοδήματος φυσικών προσώπων, που θα είναι η οριστική ταφόπλακα για την μεσαία τάξη και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Εξυπηρέτηση των funds
Ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους δείχνει καθαρά το σκεπτικό και τον δρόμο που έχει χαράξει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δείχνει ξεκάθαρα, ότι ενδιαφέρεται για τους λίγους και όχι για τους πολλούς. Ενδιαφέρεται για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και όχι για την ανασυγκρότηση της γεωργικής και βιομηχανικής ελληνικής παραγωγής. Το σχέδιο της κυβέρνησης σταματά στην εξυπηρέτηση των funds, τον πλουτισμό των τραπεζών και στο πέρασμα των ακινήτων σε ξένα χέρια, αντί να επιδιώκει την πραγματική ενίσχυση των οικονομικών των πολιτών.
Πρόσφατα, ο Πρωθυπουργός ανέφερε τα εξής: «Συμπληρώθηκε μία εντεκάδα αποκρατικοποιήσεων από τις εκλογές του 2023, με συνολικά έσοδα υπέρ του δημοσίου που φτάνουν τα 7,8 δισ. ευρώ. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να αναδείξω ότι τελικά οι στοχευμένες αποκρατικοποιήσεις λειτουργούν όχι μόνο προς όφελος των δημόσιων οικονομικών, αλλά κάνουν και τη ζωή καλύτερη για όλους τους πολίτες!».
Τα 7,8 δισ. ευρώ, που ανέφερε ο κ. Πρωθυπουργός ως έσοδα, προέρχονται κυρίως από την αποεπένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στις συστημικές τράπεζες κατά 3,5 δισ. ευρώ και κατά 3,2 δισ. ευρώ από την παραχώρηση για 25 έτη της Αττικής Οδού.
Όμως σε μια μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2023 με θέμα «Οι αρνητικές επιπτώσεις της αποεπένδυσης του ΤΧΣ από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα», αναφέρεται ότι με βάση το ποσό της συνολικής επένδυσης 46 δισ. ευρώ από το ΤΧΣ, οι υπαινισσόμενες ζημίες ανέρχονται σε 42 δισ.  με 43 δισ. ευρώ.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάζει την ζημιά ως κέρδος δεν πείθει κανέναν. Ειδικότερα, η αποεπένδυση του ΤΧΣ στις τράπεζες έγινε με ζημιά του δημοσίου άνω του 90% επί της συνολικής επένδυσης.
Ωστόσο, παρά το «ξεζούμισμα» των Ελλήνων, το Δημόσιο Χρέος όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά μεγεθύνεται. Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, αναφέρεται ότι σε απόλυτο μέγεθος το χρέος θα αυξηθεί από 356,5 δισ. ευρώ σε 361,4 δισ. ευρώ το 2025, δηλαδή μια αύξηση 5 δισ. ευρώ. Και, όπως σημειώνει και ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, οι κίνδυνοι βιωσιμότητας του χρέους παραμένουν αυξημένοι.
Τα μεγαλύτερα όμως προβλήματα, που επιμελώς κρύβει η κυβέρνηση, είναι το ασφαλιστικό και το δημογραφικό, για τα οποία ο κ. Μητσοτάκης δεν κάνει τίποτα απολύτως.
Στην πραγματικότητα, έχουμε να κάνουμε με ένα σχέδιο προϋπολογισμού απλής λογιστικής διαχείρισης, που προσπαθεί να ανταποκριθεί κατά βάση στους στόχους του συμφώνου σταθερότητας, δηλαδή να μην αποκλίνει η χώρα από τους δημοσιονομικούς της στόχους.
Το κόμμα μας υποστηρίζει ότι ο πρωταρχικός στόχος του σχεδίου προϋπολογισμού θα πρέπει να είναι η οικονομική ανάπτυξη, με αύξηση του πραγματικού πλούτου της χώρας μας, μέσω μαζικών επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), στα δίκτυα ενέργειας και στην εκμετάλλευση των θαλάσσιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου στην ΑΟΖ μας.
Εν κατακλείδι, χρειάζονται σοβαρές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να πάρει την θέση που της αξίζει στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη.

* Βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών, της ΝΙΚΗΣ

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο κατέθεσαν τις προηγούμενες μέρες το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2025, παραβλέποντας ότι τουλάχιστον το 26% των Ελλήνων στενάζει, λόγω του χαμηλού εισοδήματός τους και της ακρίβειας που καλπάζει. Πρόκειται για έναν προϋπολογισμό χωρίς εθνικό όραμα, διαχειριστικό, με πολιτικές κατ’ εντολή των δανειστών, χωρίς ευαισθησία για τον Έλληνα πολίτη, χωρίς πολιτικές αύξησης του πλούτου της χώρας μας, παρόλο που διαθέτουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω γεωγραφίας  στην παραγωγή καθαρής ενέργειας και την τροφοδότηση των χωρών- μελών της ΕΕ.
Στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, τα έσοδα από ΦΠΑ υπολογίζονται σε 26,5 δισ. ευρώ, δηλαδή θα είναι αυξημένα σε σχέση με τα εκτιμώμενα έσοδα του 2024 κατά 1,2 δισ. ευρώ.
Αυτά όμως τα 1,2 δισ. ευρώ αυξημένα έσοδα από τον ΦΠΑ που βλέπουμε στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, θα έχουν αρνητική επίπτωση στα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας μας, διευρύνοντας τις οικονομικές ανισότητες.
Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα το 2023 βρίσκεται στην προτελευταία θέση της ΕΕ των 27, όσον αφορά το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, με επίδοση στο 67% του μέσου όρου της ΕΕ, με τη Βουλγαρία να είναι η μοναδική χώρα με την χαμηλότερη επίδοση, στο 64%.
Συγκεκριμένα, παραπάνω από ένας στους τέσσερις ανθρώπους στην Ελλάδα (26%) ζουν στο όριο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, ενώ συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση η αναλογία είναι περίπου δύο στους δέκα.
Στην Ελλάδα ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ παραμένει στο μνημονιακό επίπεδο του 24%, δηλαδή 2,4% πάνω από τον μέσο κανονικό συντελεστή ΦΠΑ της ΕΕ. Αντίθετα, αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για να μετριάσουν τις επιπτώσεις των πρόσφατων οικονομικών κλυδωνισμών μείωσαν τον ΦΠΑ. Σε μείωση έως και μηδενισμό του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα προχώρησαν η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Πολωνία.
Η ΝΙΚΗ το έχει κατ’ επανάληψη προτείνει ως ένα πρώτο μέτρο ανακούφισης των πολιτών, ωστόσο η κυβέρνηση κωφεύει.
Την ίδια ώρα, όμως, που η κυβέρνηση δεν μειώνει τον ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά για τον Έλληνα πολίτη, «που μετράει τις μπουκιές του», νοιάζεται για τους μετανάστες.

Φ.Π.Α.
Πριν λίγες μέρες και με αφορμή την κύρωση της κωδικοποίησης του ΦΠΑ, βγήκε ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομίας με αναφορά στο πρωτοσέλιδο θέμα της εφημερίδας «Εστία», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «… η κύρωση αφορά την κωδικοποίηση υφιστάμενων διατάξεων και δεν προσθέτει νέες. Συνεπώς, η διάταξη που προβλέπει μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά που φιλοξενούν όσους αιτούνται άσυλο, δεν είναι νέα ρύθμιση, είναι διάταξη που ισχύει εδώ και αρκετά χρόνια…».
Πράγματι πριν τρία έτη, η παράγραφος περί μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ κατά 30% στα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο που τα συσχετίζει με την λειτουργία κέντρων και δομών μεταναστών, προστέθηκε στο τότε άρθρο 21 του Κώδικα ΦΠΑ.
Δηλαδή, η τροποποίηση και η συσχέτιση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ κατά 30% σε περιοχές με κέντρα και δομές μεταναστών, έγινε με νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ την 25η  Ιουνίου 2021, με υπογραφή του τότε Υπουργού Εργασίας κ. Κωνσταντίνου Χατζηδάκη.
Για εμάς το ερώτημα  παραμένει αναπάντητο: Με ποια νομοθεσία της ΕΕ προβλέπονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ κατά 30%, για περιοχές με κέντρα και δομές φιλοξενίας μεταναστών και σε ποιες περιοχές της ΕΕ εφαρμόζεται παρόμοια διάταξη;
Παράλληλα, στον προϋπολογισμό του 2025, προβλέπεται επιπλέον, άλλο 1δισ. ευρώ από φόρους εισοδήματος φυσικών προσώπων, που θα είναι η οριστική ταφόπλακα για την μεσαία τάξη και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Εξυπηρέτηση των funds
Ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους δείχνει καθαρά το σκεπτικό και τον δρόμο που έχει χαράξει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δείχνει ξεκάθαρα, ότι ενδιαφέρεται για τους λίγους και όχι για τους πολλούς. Ενδιαφέρεται για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και όχι για την ανασυγκρότηση της γεωργικής και βιομηχανικής ελληνικής παραγωγής. Το σχέδιο της κυβέρνησης σταματά στην εξυπηρέτηση των funds, τον πλουτισμό των τραπεζών και στο πέρασμα των ακινήτων σε ξένα χέρια, αντί να επιδιώκει την πραγματική ενίσχυση των οικονομικών των πολιτών.
Πρόσφατα, ο Πρωθυπουργός ανέφερε τα εξής: «Συμπληρώθηκε μία εντεκάδα αποκρατικοποιήσεων από τις εκλογές του 2023, με συνολικά έσοδα υπέρ του δημοσίου που φτάνουν τα 7,8 δισ. ευρώ. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να αναδείξω ότι τελικά οι στοχευμένες αποκρατικοποιήσεις λειτουργούν όχι μόνο προς όφελος των δημόσιων οικονομικών, αλλά κάνουν και τη ζωή καλύτερη για όλους τους πολίτες!».
Τα 7,8 δισ. ευρώ, που ανέφερε ο κ. Πρωθυπουργός ως έσοδα, προέρχονται κυρίως από την αποεπένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στις συστημικές τράπεζες κατά 3,5 δισ. ευρώ και κατά 3,2 δισ. ευρώ από την παραχώρηση για 25 έτη της Αττικής Οδού.
Όμως σε μια μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2023 με θέμα «Οι αρνητικές επιπτώσεις της αποεπένδυσης του ΤΧΣ από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα», αναφέρεται ότι με βάση το ποσό της συνολικής επένδυσης 46 δισ. ευρώ από το ΤΧΣ, οι υπαινισσόμενες ζημίες ανέρχονται σε 42 δισ.  με 43 δισ. ευρώ.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάζει την ζημιά ως κέρδος δεν πείθει κανέναν. Ειδικότερα, η αποεπένδυση του ΤΧΣ στις τράπεζες έγινε με ζημιά του δημοσίου άνω του 90% επί της συνολικής επένδυσης.
Ωστόσο, παρά το «ξεζούμισμα» των Ελλήνων, το Δημόσιο Χρέος όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά μεγεθύνεται. Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, αναφέρεται ότι σε απόλυτο μέγεθος το χρέος θα αυξηθεί από 356,5 δισ. ευρώ σε 361,4 δισ. ευρώ το 2025, δηλαδή μια αύξηση 5 δισ. ευρώ. Και, όπως σημειώνει και ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, οι κίνδυνοι βιωσιμότητας του χρέους παραμένουν αυξημένοι.
Τα μεγαλύτερα όμως προβλήματα, που επιμελώς κρύβει η κυβέρνηση, είναι το ασφαλιστικό και το δημογραφικό, για τα οποία ο κ. Μητσοτάκης δεν κάνει τίποτα απολύτως.
Στην πραγματικότητα, έχουμε να κάνουμε με ένα σχέδιο προϋπολογισμού απλής λογιστικής διαχείρισης, που προσπαθεί να ανταποκριθεί κατά βάση στους στόχους του συμφώνου σταθερότητας, δηλαδή να μην αποκλίνει η χώρα από τους δημοσιονομικούς της στόχους.
Το κόμμα μας υποστηρίζει ότι ο πρωταρχικός στόχος του σχεδίου προϋπολογισμού θα πρέπει να είναι η οικονομική ανάπτυξη, με αύξηση του πραγματικού πλούτου της χώρας μας, μέσω μαζικών επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), στα δίκτυα ενέργειας και στην εκμετάλλευση των θαλάσσιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου στην ΑΟΖ μας.
Εν κατακλείδι, χρειάζονται σοβαρές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να πάρει την θέση που της αξίζει στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη.

* Βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών, της ΝΙΚΗΣ

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο κατέθεσαν τις προηγούμενες μέρες το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2025, παραβλέποντας ότι τουλάχιστον το 26% των Ελλήνων στενάζει, λόγω του χαμηλού εισοδήματός τους και της ακρίβειας που καλπάζει. Πρόκειται για έναν προϋπολογισμό χωρίς εθνικό όραμα, διαχειριστικό, με πολιτικές κατ’ εντολή των δανειστών, χωρίς ευαισθησία για τον Έλληνα πολίτη, χωρίς πολιτικές αύξησης του πλούτου της χώρας μας, παρόλο που διαθέτουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω γεωγραφίας  στην παραγωγή καθαρής ενέργειας και την τροφοδότηση των χωρών- μελών της ΕΕ.
Στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, τα έσοδα από ΦΠΑ υπολογίζονται σε 26,5 δισ. ευρώ, δηλαδή θα είναι αυξημένα σε σχέση με τα εκτιμώμενα έσοδα του 2024 κατά 1,2 δισ. ευρώ.
Αυτά όμως τα 1,2 δισ. ευρώ αυξημένα έσοδα από τον ΦΠΑ που βλέπουμε στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, θα έχουν αρνητική επίπτωση στα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα της κοινωνίας μας, διευρύνοντας τις οικονομικές ανισότητες.
Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα το 2023 βρίσκεται στην προτελευταία θέση της ΕΕ των 27, όσον αφορά το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, με επίδοση στο 67% του μέσου όρου της ΕΕ, με τη Βουλγαρία να είναι η μοναδική χώρα με την χαμηλότερη επίδοση, στο 64%.
Συγκεκριμένα, παραπάνω από ένας στους τέσσερις ανθρώπους στην Ελλάδα (26%) ζουν στο όριο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, ενώ συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση η αναλογία είναι περίπου δύο στους δέκα.
Στην Ελλάδα ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ παραμένει στο μνημονιακό επίπεδο του 24%, δηλαδή 2,4% πάνω από τον μέσο κανονικό συντελεστή ΦΠΑ της ΕΕ. Αντίθετα, αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για να μετριάσουν τις επιπτώσεις των πρόσφατων οικονομικών κλυδωνισμών μείωσαν τον ΦΠΑ. Σε μείωση έως και μηδενισμό του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα προχώρησαν η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Πολωνία.
Η ΝΙΚΗ το έχει κατ’ επανάληψη προτείνει ως ένα πρώτο μέτρο ανακούφισης των πολιτών, ωστόσο η κυβέρνηση κωφεύει.
Την ίδια ώρα, όμως, που η κυβέρνηση δεν μειώνει τον ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά για τον Έλληνα πολίτη, «που μετράει τις μπουκιές του», νοιάζεται για τους μετανάστες.

Φ.Π.Α.
Πριν λίγες μέρες και με αφορμή την κύρωση της κωδικοποίησης του ΦΠΑ, βγήκε ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομίας με αναφορά στο πρωτοσέλιδο θέμα της εφημερίδας «Εστία», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «… η κύρωση αφορά την κωδικοποίηση υφιστάμενων διατάξεων και δεν προσθέτει νέες. Συνεπώς, η διάταξη που προβλέπει μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά που φιλοξενούν όσους αιτούνται άσυλο, δεν είναι νέα ρύθμιση, είναι διάταξη που ισχύει εδώ και αρκετά χρόνια…».
Πράγματι πριν τρία έτη, η παράγραφος περί μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ κατά 30% στα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο που τα συσχετίζει με την λειτουργία κέντρων και δομών μεταναστών, προστέθηκε στο τότε άρθρο 21 του Κώδικα ΦΠΑ.
Δηλαδή, η τροποποίηση και η συσχέτιση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ κατά 30% σε περιοχές με κέντρα και δομές μεταναστών, έγινε με νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ την 25η  Ιουνίου 2021, με υπογραφή του τότε Υπουργού Εργασίας κ. Κωνσταντίνου Χατζηδάκη.
Για εμάς το ερώτημα  παραμένει αναπάντητο: Με ποια νομοθεσία της ΕΕ προβλέπονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ κατά 30%, για περιοχές με κέντρα και δομές φιλοξενίας μεταναστών και σε ποιες περιοχές της ΕΕ εφαρμόζεται παρόμοια διάταξη;
Παράλληλα, στον προϋπολογισμό του 2025, προβλέπεται επιπλέον, άλλο 1δισ. ευρώ από φόρους εισοδήματος φυσικών προσώπων, που θα είναι η οριστική ταφόπλακα για την μεσαία τάξη και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Εξυπηρέτηση των funds
Ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους δείχνει καθαρά το σκεπτικό και τον δρόμο που έχει χαράξει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δείχνει ξεκάθαρα, ότι ενδιαφέρεται για τους λίγους και όχι για τους πολλούς. Ενδιαφέρεται για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και όχι για την ανασυγκρότηση της γεωργικής και βιομηχανικής ελληνικής παραγωγής. Το σχέδιο της κυβέρνησης σταματά στην εξυπηρέτηση των funds, τον πλουτισμό των τραπεζών και στο πέρασμα των ακινήτων σε ξένα χέρια, αντί να επιδιώκει την πραγματική ενίσχυση των οικονομικών των πολιτών.
Πρόσφατα, ο Πρωθυπουργός ανέφερε τα εξής: «Συμπληρώθηκε μία εντεκάδα αποκρατικοποιήσεων από τις εκλογές του 2023, με συνολικά έσοδα υπέρ του δημοσίου που φτάνουν τα 7,8 δισ. ευρώ. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να αναδείξω ότι τελικά οι στοχευμένες αποκρατικοποιήσεις λειτουργούν όχι μόνο προς όφελος των δημόσιων οικονομικών, αλλά κάνουν και τη ζωή καλύτερη για όλους τους πολίτες!».
Τα 7,8 δισ. ευρώ, που ανέφερε ο κ. Πρωθυπουργός ως έσοδα, προέρχονται κυρίως από την αποεπένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στις συστημικές τράπεζες κατά 3,5 δισ. ευρώ και κατά 3,2 δισ. ευρώ από την παραχώρηση για 25 έτη της Αττικής Οδού.
Όμως σε μια μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2023 με θέμα «Οι αρνητικές επιπτώσεις της αποεπένδυσης του ΤΧΣ από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα», αναφέρεται ότι με βάση το ποσό της συνολικής επένδυσης 46 δισ. ευρώ από το ΤΧΣ, οι υπαινισσόμενες ζημίες ανέρχονται σε 42 δισ.  με 43 δισ. ευρώ.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάζει την ζημιά ως κέρδος δεν πείθει κανέναν. Ειδικότερα, η αποεπένδυση του ΤΧΣ στις τράπεζες έγινε με ζημιά του δημοσίου άνω του 90% επί της συνολικής επένδυσης.
Ωστόσο, παρά το «ξεζούμισμα» των Ελλήνων, το Δημόσιο Χρέος όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά μεγεθύνεται. Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, αναφέρεται ότι σε απόλυτο μέγεθος το χρέος θα αυξηθεί από 356,5 δισ. ευρώ σε 361,4 δισ. ευρώ το 2025, δηλαδή μια αύξηση 5 δισ. ευρώ. Και, όπως σημειώνει και ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, οι κίνδυνοι βιωσιμότητας του χρέους παραμένουν αυξημένοι.
Τα μεγαλύτερα όμως προβλήματα, που επιμελώς κρύβει η κυβέρνηση, είναι το ασφαλιστικό και το δημογραφικό, για τα οποία ο κ. Μητσοτάκης δεν κάνει τίποτα απολύτως.
Στην πραγματικότητα, έχουμε να κάνουμε με ένα σχέδιο προϋπολογισμού απλής λογιστικής διαχείρισης, που προσπαθεί να ανταποκριθεί κατά βάση στους στόχους του συμφώνου σταθερότητας, δηλαδή να μην αποκλίνει η χώρα από τους δημοσιονομικούς της στόχους.
Το κόμμα μας υποστηρίζει ότι ο πρωταρχικός στόχος του σχεδίου προϋπολογισμού θα πρέπει να είναι η οικονομική ανάπτυξη, με αύξηση του πραγματικού πλούτου της χώρας μας, μέσω μαζικών επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), στα δίκτυα ενέργειας και στην εκμετάλλευση των θαλάσσιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου στην ΑΟΖ μας.
Εν κατακλείδι, χρειάζονται σοβαρές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να πάρει την θέση που της αξίζει στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη.

 

 

Διαβάστε ακόμη

Αγιολόγιο και Επετειολόγιο

«Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό» Γ. Σεφέρης

Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ είναι ένας εγκεκριμένος Πολιτικός Οργανισμός, από τον Άρειο Πάγο, από τις 25 Ιουλίου του 2019.

 

Τραπεζικός λογαριασμός
IBAN: GR4102602030000830201895856 (Eurobank)
BIC: ERBKGRAAXXX | 0203 – Τσιμισκή 27 Θεσσαλονίκη
Δικαιούχος: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη

Πλατεία Αριστοτέλους 5, Θεσσαλονίκη 546 23

Τηλ: 2310 232999

Ιωάννινα

Πυρσινέλλας 1 και Ναπολέοντος Ζέρβα γωνία, (1ος όροφος), Ιωάννινα 45221

Κιλκίς

21ης Ιουνίου 205 (2ος όροφος), Κιλκίς 61100

Αθήνα

Σταδίου 10, Αθήνα 105 64

Τηλ: 210 3217890

Βόλος

NAKOS CENTER, Σπ. Σπυρίδη 38, 1ος όροφος., Βόλος 38221

Σέρρες

Εμμανουήλ Ανδρόνικου 1, Σέρρες 62100